Re: [Fwd: Kto autoryzował NASK do rejestracji domen ?]

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Wed 22 Dec 1999 - 15:34:34 MET

Dnia 22 Dec 99 o godz. 8:51, Maciek Uhlig napisal(a):

> Sam sie autoryzowal i tyle. Gdy Internet dotarl do Polski, ktos musial
> rozpoczac obsluge domeny pl, bo inaczej by nie dzialalo. To zrozumiale,
> ze zrobil to ten, kto byl pierwszy. A pierwszy byl NASK (czy tez jego
> zalozyciele).
Macku, Macku, i _ty_ takie rzeczy wypisujesz???
Przeciez NASK nie mogl sie "sam autoryzowac", bo musial miec delegacje domeny
.pl w nadrzednym serrwerze. I dobrze wiesz ze dostal ja od Jona Postela. Inna
sprawa, ze Jon mial taka zasade, ze dawal delegacje domeny pierwszej
osobie/instytucji z danego kraju, ktora o nia wystapila - tu masz racje.

> To, co jest teraz, to tylko prosta konsekwencja tego
> faktu, a takze tego, ze pozostali dostawcy Internetu sa na tyle slabi
> (albo im sie nie chce, albo maja umowy z NASKiem, albo nie wiadomo
> jeszcze co), ze nie moze powstac polski NIC, ktory by przejal od NASKu
> pl.
Dostawcy Internetu sa zajeci swoimi sprawami biznesowymi i nie maja czasu.
Dwa razy probowali zmontowac taki NIC (m.in. sam bylem w to zaangazowany) i
dwa razy _nic_ ;-) z tego nie wyszlo.
Poza tym, jak wyobrazasz sobie przejecie od NASK-u .pl, jezeli NASK nie
zechce oddac, a ICANN mu nie zabierze "odgornie"? A zeby zabrac domene
"odgornie", to trzeba naprawde miec mocne poparcie i solidne argumenty...

> A tu w NASKu powtorny konkurs na dyrektora,
Hm... w pierwszej chwili przeczytalem "potworny"... ;-)))))
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl