Re: lacza Polski ze swiatem

Autor: Jan Rychter (jwr_at_icm.edu.pl)
Data: Wed 15 Dec 1999 - 02:04:41 MET

 Jarek> Dnia 13 Dec 99 o godz. 23:49, Jan Rychter napisal(a):
 Jarek> Przez edu rozumiem abonentow akademickich, podlaczonych czy to
 Jarek> do NASKu, czy to do POL34. Ruch zagraniczny jednych i drugich
 Jarek> jest zgodnie z decyzja KBNu puszczany przez POL34. Czy zatem
 Jarek> NASK utrzymuje jeszcze jakies lacze zagraniczne dla klientow
 Jarek> akademickich, jak tu ktos twierdzil? O to mi chodzilo.

 Jarek> No wiec wlasnie chodzi mi o to, czy takie "wspolne lacze NASK
 Jarek> dla edu" w ogole jeszcze istnieje, czy tez nie! Nie jestes w
 Jarek> stanie zrozumiec mojego pytania??? Czy tylko sie czepiasz???

To pierwsze, najwyraźniej...

 Jarek> O co ci wlasciwie chodzi? Jezeli np. jakas uczelnia jest
 Jarek> podlaczona do NASKu, sama indywidualnie sobie zalatwila to
 Jarek> podlaczenie i sama placi NASKowi za to lacze, to dla NASKu jest
 Jarek> ona klientem komercyjnym, tak jak kazdy inny (a przynajmniej mam
 Jarek> nadzieje, ze tak jest), a nie zadnym "akademickim". Przez
 Jarek> klientow "akademickich" rozumiem tych, za ktorych dostep do
 Jarek> sieci placi KBN. Czy ich ruch zagraniczny w ogole jeszcze w
 Jarek> jakiejkolwiek sytuacji idzie przez NASK, czy tylko przez
 Jarek> POL34??? Wreszcia jasne, czy jeszcze mam tlumaczyc???

Ależ tłumacz. Czy jeśli jakaś sieć dostaje pieniądze od KBN, korzysta z
łącz finansowanych przez KBN, a równocześnie ma własne środki które
przeznacza na wykupienie dodatkowych łącz "komercyjnych" i swój ruch
krajowy i międzynarodowy rozkłada na wszystkie z tych łączy to jest
klientem akademickim czy nie?

Pytanie dodatkowe za cztery punkty: czy jeżeli ktoś wykupuje kanał ATM
od NASK do NorduNet, to "jego ruch zagraniczny idzie przez NASK", czy
nie?

z pozdrowieniami,
--J.