pl.soc.seks - zarty czy sabotaz

Autor: Artur Sokolowski (artur_at_jasien.net)
Data: Sun 05 Dec 1999 - 13:14:34 MET

Witam wszystkich,
Na wzmiankowanej w topic'u grupie pojawil sie post, ktorego tresc
przytaczam ponizej. Mam osobiscie nadzieje, ze to tylko zarty (dosc
niesmaczne co prawda), ale poniewaz nadawca (lub jego kolega) byl laskaw
zbombardowac juz kilka kont pocztowych zastanawiam sie czy nie
zaryzykuje tego co napisal.

Jaka jest Wasza opinia na ten temat
Pozdrowienia
Artur

Oto tresc posta:

No coz, nie bede sie juz wiecej wdawal w dyskusje z tzw. spamerami, bo
widze
ze trace tylko czas i nerwy, tak wiec od razu moze przejde do rzeczy i
zaczne dzialac jak trzeba. Mam kilka pomyslow na wyeliminowanie spamu, a
jeden
nich zostal wlasnie zrealizowany. Wraz z tym listem wyslalem bowiem
listy do
adminow usenetu z prosba o rozpatrzenie tej sprawy i do TPSA oczywiscie.
Panowie z TPSA juz wczesniej wyrazili zainteresowanie
kilkoma osobami na grupie i poprosili o wyslanie pelnych listow z
pewlnymi
naglowkami. Jesli administratorzy sie tym zajma, to osoby te po prostu
znikna nie tylko z pl.soc.seks, ale W OGOLE z polskiego
usenetu (trafia do /etc/host.deny). Pozostanie im zatem albo IRC albo
ICQ,
choc jest to malo prawdopodobne biorac pod uwage polskie prawo dotyczace
zasad korzystania z internetu, a w szczegolnosci z grup dyskusyjnych.
Sprobowac jednak warto. To na razie tyle. Jesli nikt sie tym nie
zajmie i admini to oleja, to ja sie tym zajme osobiscie, choc wtedy
oczywiscie sam moge
stracic dostep do i-netu (do grup), ale spam zostanie wyeliminowany, a
spamerzy wraz z nim. Na czym polega pomysl nr.2? Ano polega on po prostu
na
zwalczeniu spamerow
ich wlasna bronia - czyli spamem, o czym juz snulem niuanse od jakiegos
czasu. Jesli bedziecie chcieli sobie
zaoszczedzic
nerwow i pieniedzy moi drodzy seksisci, to po prostu na ten czas
przestaniecie subskrybowac grupe az do odwolania, boooo... naprawde, nic
ciekawego na niej przez czas
dluzszy nie bedzie... W razie zrealizowania pomyslu nr.2 chcialbym tez,
aby WSZYSCY czytajacy ta grupe i
pragnacy udzielac sie na niej w przyszlosci w milej atmosferze (i
oczywiscie
na odspamionej juz grupie), napisali maila do mnie i podali adres
zwrotny
(oczywiscie poza spamerami). Ale to jeszcze nie teraz. O wszystkim
poinformuje w swoim czasie. Jako ze wiele spamerow dopytywalo sie mnie
coz
takiego mam na mysli z ow projektem SB (SpamBot), tak wiec dla nich
specjalnie po krotce to wyjasnie... Od strony technicznej bedzie to
wygladac
tak:
pofatyguje sie i wybiore sie na moja uczelnie poswiecajac moj cenny czas
na
automatyzacje procesu 24 godzinnego spamowania grupy 1
kilobajtowymi postami o tresci:

sexsexsexsexsexsexsexsexsexsexsexsexsex
sexsexsexsexsexsexsexsexsexsexsexsexsex
sexsexsexsexsexsexsexsexsexsexsexsexsex
sexsexsexsexsexsexsexsexsexsexsexsexsex
sexsexsexsexsexsexsexsexsexsexsexsexsex

               SpamBot
Member Of The Spammers Club

Wszystko zalatwi specjalnie skonfigurowany na ta okazje cron
(crontab); to taki moj maly SpamBot skonfigurowany oczywiscie "na
potrzeby
grupy" - ze sie tak wyraze ;) - przez znajomego admina. Co bedzie robil
ow
bot? Ano wysylal posty
na okraglo 24 godziny na dobe o powyzszej tresci, co mysle w sposob dosc
efektywny
zniecheci osoby spamujace grupe (nawet te z laczem dzierzawionym).
Noooo,
chyba ze sa
to osoby baaaaardzo bogate i majace duuuuuzo wolnego czasu na
znalezienie
wsrod tego spamu postow od swoich kolegow-spamerow (no bo wiadomo, ze
calych
postow nie beda sciagac, tylko naglowki, bo by to bylo raczej
nieoplacalne
dla nich biorac pod uwage ilosc wysylanych przez SpamBota postow; choc
sciaganie naglowkow bedzie raczej nie oplacalne... hmmmm). Nie
wiem, ale zaryzykowac warto. Automatyzajca bedzie polegac na tym, ze bot
zostanie uruchomiony raz i bedzie dzialal az do odwolania (nie jest to
trudne, ot zwykle zapetlenie like &). Przewidywany czas trwania akcji?
Hmmmm...
powiedzmy:
az do skutku. Ale to jeszcze nie koniec. SpamBot to bardzo msciwy i
wredny
bot... niestety. :( Zostanie z nami na dluzszy czas nawet wowczas,
gdy
akcja sie zakonczy, pelniac wowczas role tzw. GuardBota, w razie, gdyby
spamerzy chcieli wrocic lub gdyby pojawili sie jacys nowi. O co w tym
chodzi? To bardzo proste... Niby ma w podpisie "Member of the Spammers
Club"
itd, to jednak dzieki zrodlowkom bombmail.c i nuke.c, ktora ostatnio
udalo
mi sie
zdobyc,
bedzie skutecznie zapychal skrzynki i nukowal wszystkich, ktorych sobie
"zapamieta" i
"nie polubi" (tzw. revenge mode) - nie musze chyba dodawac, ze beda to
glownie memberzy Spammers Club, bo to oni lubia na ogol duzo pisac. No
chyba
ze nie
beda wysylac wiecej niz 20 postow dziennie na nasz grupe... Malo tego:
bot
bedzie to robil tak
czesto, ze osoby spamujace nie nadaza z zakladaniem nowych
skrzynek (lub odspamianiem starych). Najgorzej beda mieli jednak
spamerzy
z laczem dzierzawionym: tych bowiem bot bedzie traktowal port-scanem,
pozniej port-fuckiem
(brrrr...) napisanym SPECJALNIE na ta okazje (operacja tez zostanie
zapetlona, a wiec to "bilet w jedna strone"). No coz... ktos tu pisal
niedawno i
nasmiewal sie ze mnie, ze ja niby zartuje, groze i w ogole. A przeciez
ja
nie grozilem, ja tylko ostrzegalem i probowalem dojsc do jakiegos
kompromisu. Nie udalo sie? Trudno. Nie moja wina. Chcialem dobrze.
Pierwsza
proba generalna SpamBota nastapi jednak juz wraz z wyslaniem tego posta
(zdziwieni?). Ot, kilka osob zostanie dopisanych tylko do czarnej
listy bota, ktory zostanie odpalony w tle i w off-line na moim news
deamonie
(to dopiero wersja beta i musze go przetestowac; na razie bedzie
bombowal
konta z domen wirtualnych i przykladowa grupe dyskusyjna)... Bot
zostanie
uruchomiony on-line i rozwinie
swoje skrzydelka w pelni dopiero wowczas, gdy nikt z osob
odpowiedzialnych
za porzadek w usenecie nie zareaguje na moje listy. Aaaaaa i jeszcze
jedno...
Nie
radzilbym nikomu zawalac mi e-maila jakims gownem, bo wtedy podejme
WOJNE z
Wami na serio w kooperacji z wieloma osobami (moimi znajomymi z Polski i
zza
granicy), nie przebierajac w
srodkach, a i zapewne przyspieszy to odpalenie bota w jego pelnej wersji
nie
tylko z mojej inicjatywy, ale i na kilku innych serwerach takze; no
coz,
skutki moich
poczynan i poczynan moich kolegow i przyjaciol moga byc i beda dla
potencjalnych bomberow - delikatnie mowiac -
oplakane. Zmobilizowalem bowiem juz ok. 20 osob do walki z Wami -
spamerami.
Prosze
wiec przemyslec to sobie 3 razy zanim ktos wysle COS na
moja skrzynke (to ostrzezenie, a nie grozba), w przeciwnym razie
pofatyguje
sie i przejde - ze tak powiem - "na grunt
prywatny" z ta osoba i nie bedzie to bynajmniej mile ani dla tej osoby,
ani
dla mnie, a jesli nie bedzie to mozliwe (jesli ktos cos wysle
anonimowo), to
zasada jest taka: jednen spamer wysle cos do mnie (i nie bede nawet
wnikal
ktory, bo to nieistotne) - wszyscy
spamerzy dostana kilkakrotnie wiecej i to kilka dni z rzedu. A jesli
ktos
chce sie ze mna sadzic ze robie mu balagan, to prosze bardzo. Ja
udowodnie,
ze ten balagan znajduje swoje zrodlo tu na grupie i nie jest wynikiem
mojej
dzialalnosci tutaj; znajde jeszcze inne argumenty (obraza publiczna
etc) -
w koncu od czego mam archiwum deja news? Mam ASA w rekawie, w koncu
wielu
spamerow obrazalo mnie tu juz nie raz i
wyzywalo od "dupkow", "cymbalow", kazalo "wypierdalac", "spadac na
bambus"
etc, etc, wiec...
sami chyba rozumiecie. =) Podejrzewam nawet, ze i Euzebiusz,
Arek i Sebbie by mnie poparli, a i wielu innych rowniez, ze tzw.
memberzy
spammers club maja niewyparzone jezyki i obrazili w sposob baaaaardzo
niecenzuralny juz nie jednego seksiste... niestety. =) Czy spamerzy beda
mogli bronic sie w podobny sposob? Nie sadze, bo ani ja, ani zaden z
anty-spamerow nie uzywal w stosunku do nich takich slow i takich wyzwisk
jak oni w stosunku do nas. Oczywiscie nie mowie o wszystkich spamerach,
niektorzy z nich potrafia przyzwoicie rozmawiac. Grupa jest miejscem
publicznym i musicie to panowie w koncu zrozumiec, ze narazacie mnie i
wielu
innych ludzi z tej grupy na koszta finansowe ponoszone z tytulu
sciagania
chlamu z grupy (pomimo ze jej tematyka jest zupelnie inna niz to, co
soba
tutaj prezentujecie) i ze obraziliscie wiele osob, ktore przybyly tu
zeby
kulturalnie porozmawiac, a znalazly tylko bluzgi i glupie uwagi - to
musi i
bedzie mialo
swoje konsekwencje i to juz wkrotce. Aaaa i jeszcze mala uwaga odnosnie
dzialania SpamBota:
niestety i
zwykly seksista moze zostac znukowany i zbombowany, jesli wysle za
duzo postow dziennie... :( To jest niestety wada bota, ktorej - obawiam
sie - przeskoczyc sie nie da... :( Pogadam jeszcze z paroma osobami i
moze we wspolpracy z nimi uda mi sie ten problem ominac, choc
technicznie to
bedzie conajmniej bardzo trudne (bot musialby wiedziec KTORE posty sa o
seksie, a KTORE nie sa, by moc wyeliminowac "z pod reki sprawiedliwosci"
tych prawdziwych seksistow i zajac sie spamerami, a to raczej niemozliwe
do
zrobienia; chyba ze zostanie stworzona osobna baza danych z nickami i
adresami spamerow, ktorych posty beda filtrowane, ale to troche chamska
zagrwyka niestety)... :( Dlatego wszystko w glownej mierze bedzie
zalezec
od ilosci
wysylanych
postow (ustawione standardowo na 20 dziennie) i kazdy bedzie mial prawo
glosu na grupie; niech pocieszeniem dla Was
bedzie jednak revenge mode... ;))) W razie zatem wprowadzenia tego
pomyslu
w zycie (gdyby admini nie zaradzili temu, co sie wlasnie dzieje na
grupie),
bede czekal na posty od seksistow pod adresem:
founder_at_plsocseks.org z Waszym adresem zwrotnym. Nie chcac byc jednak
az
takim "radykalem" jakby sie moglo z poczatku postu wydawac i nie chcac
robic
nic bez Waszej zgody, czekam niecierpliwie na Wasze opinie i sugestie
odnosnie tego pomyslu JUZ TERAZ; jesli ktos ma jakies inne pomysly
odnosnie
SpamBota (co moglby jeszcze robic, a czego nie), to niech pisze! Jesli
pomysl z botem bedzie dla Was interesujacy,
to projekt
"wejdzie w zycie" po kilku dniach od stosownej zapowiedzi na grupie.
Jesli
wiekszosc z Was wyrazi sprzeciw, to
coz... bedziecie zyc w tym gownie nadal - nikomu nic sila nie narzucam;
wasz wybor. :( Wtedy jednak wystosuje
propozycje
anulowania pl.soc.seks na grupy: pl.news.nowe-grupy, pl.news.announce,
pl.news.admin i
pl.soc.seks, co z kolei moze miec przykre nastepstwa dla nas wszystkich
trzeci pomysl). :( Ale i to bedzie zalezec od Was, czy pomysl zostanie
przeglosowany; niestety bedzie to tez zalezec od ludzi z innych grup
dyskusyjnych, ktorzy sie tutaj nie udzelaja i nic ich z nasza grupa nie
laczy, a chyba nie musze mowic, czym sie moze zakonczyc takie
glosowanie...
Mam nadzieje, ze
nie bede musial jednak dochodzic do tej ostatecznosci i SpamBot w
przypadku
odpalenia zalatwi
sprawe szybko i w miare bezbolesnie. Mam tez nadzieje, ze wszyscy tzw.
nie-spamerzy poswieca sie dla dobra ogolu i odmowia sobie tej
niewatpliwej
(nie)przyjemnosci
czytania tej grupy przez jakis czas. Oczywiscie opinie spamerow
interesowac
mnie nie beda, bo oni powinni byc z powyzszego faktu w sumie zadowoleni
(w
koncu tak lubia spam, ze chyba nie beda mieli nic przeciwko temu,
prawda?)
:) Jak napisal sam Sabazios w re-poscie do jednego z nowych czlonkow
Spammers Club: "Pisz! Im wiecej tym lepiej!", a i Artur Sokolowski
pisal, ze
nie bedzie mu przeszkadzal spam na grupie generowany przez SpamBota (i
Saba
tez chyba tak pisal). Wiec mam "blogoslawienstwo" od elity spamerskiej -
moge dzialac! :)))
WOW! Chyba SpamBot znajdzie sie
bezapelacyjnie na
pierwszym miejscu w
statystyce i nawet Art ze swoimi marnymi paroma setkami postow go nie
pobije, bo tyle
to nasz bocik naprodukuje w ciagu minuty moze! Hle, hle! ;) Ale... na
razie
zobaczymy, jak zareaguje TPSA i administratorzy usenetu. Jak juz
napisalem,
w razie gdyby to
olali, zrobie z tym porzadek chocbym mial sam stracic dostep do
usenetu...
:(((

signed one & only...

--
              -(    t H e    f O U N D E r    )-
  4 pl.soc.seks FAQ,  photos and more, try here