offtopic Re: Prawdziwy problem :-(

Autor: Marek Moskal (moskit_at_irc.p-l)
Data: Wed 03 Nov 1999 - 17:07:19 MET

Szymon Sokol napisal(a) dnia [03 Nov 1999]:

>: On 03 Nov 1999, you wrote in pl.internet.polip:
> ^^^ (me, not *you*! ;-> )

A bo najpierw zacząłem pisać FUT:poster, a potem zmieniłem tylko że
nagłówek mi się został stary ;)

[...]
>Tak, chyba trochę nieprecyzyjnie sformułowałem prośbę ;-) A jeżeli
>chciałeś powiedzieć przez to, że testy IQ to w ogóle hohchsztaplerka,
>to też możesz mieć rację...

Nie do końca... Jeśli za IQ przyjmiemy zdolność do rozwiązywania testów,
wszystko się zgadza. W testach głównie chodzi o zdolność logicznego
(geometrycznego ?) kojarzenia i wyciągania wniosków.

Hochsztaplerka... zależy które testy. Te opracowywane przez psychologów są
MBSZ dosyć miarodajne. Pozostaje też kwestia skalowania... testy dają
sensowny wynik jedynie w pewnym zakresie do którego sa przeznaczone, czyli
powiedzmy 100-160. To co jest poza taką skalą jest znacznie trudniej
ustalić...

PS: NTG, EOT ?

--
					(moskit_at_irc.pl)