Re: Niech będzie pochwalony Bill Gates!

Autor: Nina Liedtke (nina_at_rotfl.eu.org)
Data: Wed 03 Nov 1999 - 00:14:32 MET

On 2 Nov 99 20:17:01 GMT, raj_at_inf.wsp.krakow.pl (Jaroslaw Rafa) wrote in
article <199911022015.VAA04764_at_ultra.wsp.krakow.pl>:

> Odpowiem ci tak, jak odpowiadano na moje posty. Moze zrozumiesz teraz
> _moje_ oburzenie... :-)
        Postaram sie ;)

> Pokaz mi konkretnie, w ktorym miejscu ta strona jest zlosliwa?
        W każdym miejscu, gdzie występuje tag <iframe>, użyty z pełną
świadomością (o czym świadczy ostrzeżenie na stronie głównej).

> To sprawa administratora tego serwera, dla kogo on chce aby strona byla
> czytelna.
        Dla Jezusa! No bo skąd ten webmaster może wiedzieć, czy Jezus nie
używa Netscape'a? ;>>>

> Moze faktycznie uwaza, ze uzytkownicy innych programow niz MSIE
> nie powinni jej ogladac? W koncu to JEGO serwer [...]
        Nie, to serwer Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. W tych <iframe>
ukryte są m.in. informacje o dorobku naukowym uczestników kilku
konferencji, które odbędą się w ramach tych 'Warsztatów Internetowych'
(z rektorem KUL-u włącznie). Nie jestem przekonana, czy ci wszyscy
profesorowie wiedzą, że warunkiem zapoznania się z informacjami o ich
dokonaniach jest posiadanie przeglądarki Microsoftu.
        Gdyby w <iframe> było logo Microsoftu, słowa bym nie powiedziała - to
by było logiczne ;) - ale akurat to logo jest widoczne pod Netscape'm, a
informacje o autorach konferencji - nie. Dziwne... ;)

> i on decyduje, co na nim bedzie i dla kogo bedzie to przeznaczone.
> Nie ma on zadnego obowiazku spelniac wszystkich zyczen uzytkownikow.
        Kiedy ja nie mam żadnych specjalnych życzeń. Po prostu chciałam
obejrzeć tę stronę, nic więcej. To jest absolutne minimum w przypadku
strony www, a nie żadne kaprysy ;>

> Jezeli chcesz ogladac te strone, to dostosuj sie
> do regul jasno okreslonych przez administratora ("MUSISZ uzywac MS
> Internet Explorer" jest chyba dosyc jednoznaczne? ;-)), albo nie
> korzystaj...
        No, bez przesady, wyprucie danych z <iframe> nie było dla mnie takim
znowu problemem ;) A do lokalnych zmian kopii ściągniętej na własny
użytek ja też mam pełne prawo ;>

> No i co, milo byc tak potraktowanym? ;->
        ;) W sumie bardziej mnie to rozbawiło, niż zezłościło (gdyby mnie
zezłościło, napisałabym do autorów referatów z tej konferencji).
Webmaster zadał sobie sporo trudu z tymi <iframe>, ale chyba nie zdaje
sobie sprawy, że bez informacji typu 'Twoja przeglądarka nie obsługuje
pływających ramek, bye, bye' dla wielu użytkowników Netscape'a jego
dzieło wyglądać może jak kolejna lamerska stronka 'w budowie'.

Nina

--