Re: Precz z CENZURĄ na polskich news!

Autor: Lech Szychowski (lech7_at_pse.pl)
Data: Tue 02 Nov 1999 - 17:53:33 MET

Marcin Wieczorek <wieczor_at_polbox.com> wrote:

: Ty uznałeś to za gówno. Ja spotkałem się z postem gościa, któremu
: rozdzielacz się spodobał. Rozumiem, że chcesz decydować za niego,
: które posty są wartościowe, a które to gówno?

Tak. Uwaga, napiszę coś wyraźnie:
- To _mój_ serwer, więc _ja_ o nim decyduję. Nie decyduję o tym,
  co się komu ma podobać. Ale decyduję o tym, co mój serwer będzie
  przepychał przez sieć i co będzie przechowywał na dyskach. Nie
  decyduje o tym żaden "gość, któremu spodobał się rozdzielacz".
  Kropka.

Można to cytować w prasie/felietonach. Można to podawać jako przykład
szarogęsienia się i złej woli admina (nie adminów, gdyż - przynajmniej
tak wyglądało, gdy ostatnio sprawdzałem - jest mnie jeden) serwera
news. Należy jednak przy tym pamiętać, że:
(a) napis "mój" nie oznacza bynajmniej, że serwer jest moją prywatną
    własnością; oznacza jedynie, że mam prawo nim dysponować w pewnym,
    ustalonym przez właściciela, zakresie,
(b) nie mam żadnych formalnych zobowiązań w zakresie świadczenia
    usług typu serwer news; nie mam nawet zobowiązań nieformalnych
    (poza jednym: skoro mam serwer news, to - żeby wszystko miało
    ręce i nogi - użytkownicy z mojej domeny powinni korzystać
    przede wszystkim z tego serwera).

--
	Leszek.
-- lech7_at_pse.pl 2:480/33.7                - REAL programmers use INTEGERS -