Re: telefon vs internet (bylo Re: Lacze TPSA)

Autor: Piotr Auksztulewicz (piotras_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Thu 21 Oct 1999 - 16:29:33 MET DST

Michal Wesolowski <michalw_at_cross.pl> wrote:
> Jaki rodzaj polecen przelewu porownujecie? Przez telefon maja byc one
> generowane automatycznie (tonowo) czy tez ustnie przez wlasciciela rachunku?
> Nigdy nie slyszalem o takich rozwiazaniach i wydaja sie ono bzdura.
> Jezeli jednak porownac transmisje kodowana prowadzona przez Internet z np.
> komunikacja modem wlasciciela - modem banku z takim samym kodowaniem to ja
> bym wybral to drugie. Po prostu wedlug mnie wiecej zachodu bedzie z
> fizycznym podlaczeniem sie do linii niz z uzyciem mnostwa programow do
> wlamania sie na jakis serwer-ruter i tam podsluchiwanie pakietow.

Z tego, co ja zrozumiałem, była mowa o operacjach telefonicznych z użyciem
klawiatury tonowej kontra operacje przez Internet.

Natomiast co do tego, co piszesz powyżej: łączenie się przez modem
na specjalny numer dostępowy banku jest nieznacznie bezpieczniejsze od
transmisji przez Internet, ale za to dużo mniej elastyczne.

--
Piotr Auksztulewicz                 piotras_at_zeus.polsl.gliwice.pl
Centrum Komputerowe Politechniki Śląskiej, Gliwice, Akademicka 16