Re: Czym zapisac *.RM ????

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 11 Oct 1999 - 15:20:07 MET DST

Dnia 11 Oct 99 o godz. 15:10, Tomasz Kamaszewski napisal(a):

> [...]
> tak latwo. Proba zgrania nagrywa tylko naglowki strumieni z podanym adresem
> gdzie jest strumien i laczenie sie z tym adresem nic nie daje. Strumienie
> uzywaja chyba jakis innych protokolow, pnm i mms odpowiednio (przynajmniej tak
> to jest zapisane w adresie). Wykulem sobie taka teorie, ze dany odtwarzacz
> laczy sie tym protokolem z jakims programem-serwerem, ktory przysyla mu na
> zadanie dane do odtwarzania. Http i ftp obslugiwane przez przegladarke nie
> odniosa tu zadnego skutku. Podkreslam, ze sa to tylko moje domysly i nie wiem
No przeciez dokladnie tak jest. Nie potrzeba do tego sobie wykuwac zadnych
teorii... ;-) tylko np. poczytac troche na stronach RealNetworks o tym, jak
to dziala... kiedys byl tam taki fajny tekst z ilustracjami pokazujacymi
dokladnie po kolei, co z czym sie laczy i skad dokad sa dane przekazywane.

> Zawsze mozna pokusic sie o napisanie programu zczytujacego
> na biezaco zawartosc okna odtwarzarki po kazdej jego zmianie i zapisujacego na
> dysk w jakims "normalnym" formacie, powstaje pytanie, czy sie wyrobi czasowo.
> Poza tym to droga troche glupawa i na okraglo.
To nie jest dobry pomysl, bo:
a) zawartosc okna niekoniecznie oddaje dokladnie zawartosc strumienia - np.
gdy siec jest zatkana i wolny transfer, to zawartosc okna moze ci skakac 1
klatka/s - protokol dostosowuje przepustowosc na biezaco, a poza tym dane moga
ginac bo to jest UDP a nie TCP, i wtedy sa znieksztalcenia obrazu.
b) pozostaje jeszcze dzwiek...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl