Re: TPNET i konta pocztowe

Autor: Artur Urbanowicz (artur_at_apollo.umcs.lublin.pl)
Data: Tue 28 Sep 1999 - 09:18:41 MET DST

Michal Rok <mrok_at_waw.pdi.net> pisze:
> [...]
> Nie jest to takie proste, niestety. Jak masz 10 uzytkownikow to mozesz ich
> zmusic do zmiany programu, ale jak masz ich 100.000 to niestety godzisz sie
> na to, ze to oni beda dyktowac z jakiego softu chca korzystac. Tym
> bardziej, jesli to serwer kont darmowych i zalezy ci na klientach.

W trosce o klienta moglbys uruchomic po prostu *dodatkowy* serwer
pocztowy z autentykacja i rozpoczac akcje informacyjna. Nie namawiam
Cie do wymuszenia zmian na uzytkownikach, ale do wskazania ich kierunku.

> To przestanie byc problemem, jak wiekszosc uzytkownikow bedzie mogla
> korzystac z takich metod. Klopot w tym, ze naklad pracy administratora i
> furia uzytkownikow czynia sprawe nieoplacalna na dzien dzisiejszy,
> szczegolnie dla serwerow wielkosci >1000 kont.
> [...]

Liczby kont, ktorymi operujesz, nie robia na mnie wrazenia. Jestem
natomiast pod wrazeniem sprawnosci, z jaka jednym rzutem oka oceniles
naklad pracy potrzebny do uruchomienia serwera pocztowego
z autentykacja i poinformowania o tym fakcie 10 lub 10000 uzytkownikow.

Jezeli natomiast nie o wklad pracy Ci chodzi, ale o pozniejsze
zawracanie glowy administratorom i pracownikom serwisu, to liczba
telefonow z pytaniami pozostaje w scislym zwiazku z przejrzystoscia
i kompletnoscia informacji udostepnionych uzytkownikom. To akurat mowie
z wlasnego doswiadczenia i wcale nie dlatego, ze jestem zadowolony z
kazdego mojego listu.

Pozdrawiam: Artur Urbanowicz