Re: Autorespondery (bylo Re: Re: Panowie administratorzy)

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Thu 16 Sep 1999 - 17:04:00 MET DST

Dnia 16 Sep 99 o godz. 16:18, Marek Moskal napisal(a):

> Nie do końca zbyteczny... znam z praktyki co najmniej dwie sytuacje w
> których jest to użyteczne:
Na obydwie znam inne sposoby :-)

> 1) chcę wysłać informację np. o zmianie adresu do wszystkich znajomych,
> natomiast nie chcę żeby każdy z nich dostał pełną listę pozostałych
To nie masz opcji "distribution list" w programie do poczty? U mnie to dziala
tak, ze jak wysylam na taka liste adresow, to sa one tylko w kopercie, a w
polu "To:" jest dowolna nazwa, jaka sobie wymyslilem, np. "Moi znajomi"
(i wracajac do subjectu, z reguly na taki mass-mailing nie trzeba odpowiadac
autoresponderem ;-))

> 2) wysłanie komunikatu na duża listę dyskusyjną na której są np. wszyscy z
> biura. Znajac życie wiele osób klika poźniej "reply to all" zaśmiecając
> listę niepotrzebnymi komunikatami, podczas gdy BCC likwiduje ten problem.
Hm... co to jest "reply to all" ? ;-)
Poza tym nie rozumiem, kogo wpisujesz w Bcc:? Adres listy?
Tak czy tak, listserwery na ogol i tak wstawiaja wlasne pole "To:" z adresem
listy, wiec jezeli (o ile dobrze rozumiem, ze "reply to all" oznacza wyslanie
odpowiedzi pod adresy z "From:" i z "To:") to odpowiedz i tak pojdzie na
liste. Pojdzie tez na liste, jezeli ktos wybierze zwykle "reply", ale
listserwer dorzuca wlasne pole Reply-To: z adresem listy, jak to sie zwykle
zdarza...
IMHO, o ile tylko serwer listy dyskusyjnej jest tak skonfigurowany,
zeby zachowywac oryginalne Reply-To:, o ile to pole wystepuje w naglowku
listu (oryginalny LISTSERV mial te mila wlasnosc, nie wiem jak z innymi
programami do obslugi list dysk.), to prosciej po prostu ustawic Reply-To: na
wlasny adres...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl