Re: nielegalne grupy i crossposting

Autor: Grzegorz Staniak (gstaniak_at_zagiel.pl)
Data: Wed 01 Sep 1999 - 15:03:38 MET DST

Wojtek Sylwestrzak wrote:

[...]

> Mysle, ze doraznie moznaby zablokowac dostep do tych grup,
> w ktorych notorycznie (i w sposob nie budzacy watpliwosci)
> pojawiaja sie tresci sprzeczne z polskim prawem.
>
> Oczywiscie nie pomoze to rozwiazac problemu zgodnosci
> Usenetu w skali globalnej z polskim prawem, ale przynajmniej
> utrudni dostep uzytkownikom do takich materialow
> (bo beda musieli laczyc sie z bardziej odleglymi serwerami).
>
> Czy mozemy w ten sposob zdefiniowac cel, ktory chcielibysmy osiagnac ?

Tak. Jak tu już pisałem, mogłaby to być lista usuniętych artykułów i
nazwy grup, z licznikiem. Jak ja to widzę, potrzebny byłby adres
e-mail z automatem (admin wysyła nagłówki postu, procmail + cośtam
załatwia wrzucenie do bazy usunietych artykułów), plus lista
dystrybucyjna dla adminów i jakiś automat do powiadamiania przy
pomocy tej listy o tym, że dana grupa właśnie przekroczyła limit
interwencji. Niestety, nie dysponuję w tej chwili serwerem na którym
mógłbym to posadzić. Jeśli jednak znalazłby się ktoś z
Apachem/PHP/MySQLem, mogę to napisać i podrzucić do oceny i
zainstalowania.

Zupełnie oddzielna sprawa to informacja - jeśli ktoś zna e-mail
kontaktowy policji dla tego rodzaju spraw (poza kontakt_at_kgp.pl),
proszę o podrzucenie go na listę. Za jakiś czas wrzucę tu coś co
właśnie się pisze dla użytkowników, ale niezależnie od tego myślę,
że dobrze byłoby napisać coś dla administratorów. Jak informować,
jakie adresy udostępniać, co robić ze zgłoszeniami na te adresy
(myślę, że w przypadku jednoznacznym - forward na policję/do
prokuratury, wycięcie postu, zgłoszenie do bazy wyciętych,
informacja zwrotna dla zgłaszającego; a w przypadku wątpliwości
tylko zgłoszenie policji/prokuraturze i informacja dla
zgłaszającego).

--
Grzegorz Staniak <gstaniak_at_zagiel.pl>