Re: Megalomania Wirtualne Polski

Autor: Marcin Sochacki (wanted_at_spam-to-dev-null.bg.univ.gda.pl)
Data: Tue 31 Aug 1999 - 18:44:42 MET DST

Easy^R wrote:

> http://wiadomosci.wp.pl/index.html?wiadomosc=5327
>
> dzisiejsza wiadomosc w WP probuje wmowic, ze Internet ma juz 30 lat
> :)))))
> Wiekszej bzdury to jeszcze nie slyszalem. Jesli oni uwazaja, ze
> polaczenie dwoch kompow kabelkiem to juz internet to ja jestem Papiez :)

Ja nie słyszałem większej bzdury niż list powyżej. Poza tym to nie WP - bo ona
tylko przedrukowuje wiadomości z innych serwisów tylko Chip.

Z http://www.winter.pl/powstanie.html:

Historia Internetu zaczyna się w końcu lat sześćdziesiątych. Departament
Obrony rządu amerykańskiego rozpoczyna wtedy projekt badawczy realizowany
przez agencję ARPA (Advanced Research Projects Agency), mający na celu
stworzenie sieci komunikacyjnej dla celów wojskowych. Jest to, mówiąc
przekornie, jeden z niewielu pozytywnych skutków wyścigu atomowego.

[...]

W roku 1969 powstaje sieć ARPAnet. W dwa lata później łączy piętnaście
instytucji rządowych i akademickich. W roku 1973 stworzone zostają połączenia
międzynarodowe, do Wielkiej Brytanii i Norwegii. Rok później Ray Tomlinson
tworzy program do przesyłania elektronicznych wiadomości po sieci (e-mail). W
roku 1979 powstają grupy dyskusyjne Usenet, drugi z filarów dzisiejszego
Intenretu.

Dla naukowców uniwersyteckich nie mających połączenia z ARPAnet stworzona
zostaje w 1981 roku sieć CSNET (Computer Science NETwork). W 1982 roku
ARPA wprowadza jako standard dla swej sieci protokół TCP/IP. W tym samym
roku powstaje w Europie sieć EUnet, pozwalająca korzystać z usług poczty
elektronicznej i Usenet. W 1983 roku stworzona zostaje brama (gateway)
pomiędzy ARPAnet a CSNET; fakt ten uważa się za początek istnienia Internetu,
jaki dzisiaj znamy.

NSF (National Science Foundation) łączy w 1986 roku pięć superkomputerów z
ośrodków uniwersyteckich w sieć NSFnet, do której stopniowo podłącza się
coraz więcej ośrodków uniwersyteckich.

itd...

Wanted