Re: Panie Płókarz, proszę przyjć wyrazy uznania

Autor: Grzegorz Staniak (gstaniak_at_zagiel.pl)
Data: Tue 31 Aug 1999 - 12:22:06 MET DST

Wojtek Sylwestrzak wrote:

[...]

> OK, kilka dni temu dodalem link do mailto:abuse_at_icm.edu.pl
> na http://news.icm.edu.pl/zasady.html . Mam nadzieje, ze to
> zalatwi sprawe, i clueless newbies zamiast pisac skargi
> do biednego jwr-a beda teraz mogli pisac je na alias "abuse@"

K, ale to jest cały cały czas ICM, a nie newsy w Polsce. Mi naprawdę
nie chodzi o TP, tylko o wszystkich początkujących, którzy siadają
do newsów po raz pierwszy gdzieś w Toruniu, Lublinie, Gdańsku. Część
z nich nie ma szans dotarcia do żadnego "abuse", bo takowe nie
istnieją. Znalazłem serwer, który nie ma adresów "abuse", "news",
"usenet" ani stron WWW. W praktyce, jeśli chodzi o cały polski
Usenet, nie widzę uzasadnienia do twierdzenia, że jakiś "system"
funkcjonuje "od baaardzo dawna". Nie ma informacji w FAQ (nie mówiąc
już o tym, że FAQ zdecydowanie nie nadaje się jako dokumemnt dla
początkujących), nie ma spójnego systemu informacji o zasadach,
adresach administratorów itp. (np. strony http://news.server/), nie
ma przyjętego sposobu postępowania dla administratora (a jeśli jest,
proszę mi pokazać dokument go opisujący). Uzytkownik skazany jest na
domysły i pewnie nabierając doświadczenia różnych rzeczy się
domyśla, ale to nie zmienia sytuacji. Użytkownicy nie dostają
informacji jaką powinni dostać. Być może ICM jest tu chlubnym
wyjątkiem i wszystko działa tam supersprawnie od lat, ale nie mów
mi, że tak jest w całym polskim Usenecie, bo to po prostu nieprawda.

--
Grzegorz Staniak <gstaniak_at_zagiel.pl>