Re: Dlaczego karac adminstratora?

Autor: Michal 'Orr' Daszkowski (midas_at_ufik.idn.org.pl)
Data: Fri 27 Aug 1999 - 10:25:35 MET DST

A wiec stalo sie! ;-) Dnia 26 Aug 1999 22:05:06 GMT,
Robert Maron <robmar_at_mimuw.edu.pl> napisal(a):

> On Thu, 26 Aug 1999 18:19:20 +0200, Krzysztof Wychowałek <xpert_at_indyw.most.org.pl> wrote:
> : Piotr Auksztulewicz napisał(a):
> : > Grupy alt.* nie sš rejestrowane w ten sposób. Grupę w hierarchi
> : > alt.* może założyć ktokolwiek w każdej chwili.
> : Ale czy nie zostaje po nim jakis slad?
>
> zostaje, ale bardzo niewielki...
>
> a poniewaz zakladanie grupy przestepstwem nie jest, to trudno żądac od jego
> prowajdera danych dla prokuratury (co w wypadku umieszczenia postow z
> karalna trescia jest proste)

Hmmm... a jeżeli założę grupę, której *nazwa* będzie kogoś obrażać,
np. alt.pl.robert.maron.jezd.gupi.i.ma.wszy.na.pempku? >:-> Nie
pozwiesz mnie wtedy do sądu? ;-)

Tzn. wiesz o co mi chodzi -- w samej nazwie grupy można umieścić całkiem
sporo informacji, nie wiem ile znaków może liczyć nazwa grupy, ale sądząc
z tego, co widziałem w hierarchii alt.*, to sporo. Co za problem
założyć grupę: alt.pornografia.dziecieca.jest.na.www.costam.gdziestam?

Czy to podpada pod propagowanie pornografii? Pewnie nie, bo wtedy
trzeba by uznać także urle umieszczane w postach, a tego się łatwo
wychwycić nie da i nie jest to explicite ,,podawanie na talerzu''
pornografii. Ale można sobie wyobrazić bardziej kontrowersyjne
treści zawarte w nazwie grupy, jak choćby powyższy atak ad personam.

Zacząłem się właśnie nad tym zastanawiać i sam nie wiem co o tym
myśleć. Może ktoś się już zastanawiał i/lub wie?

Pozdrawiam
Orr

--
| () |||))||)) | Michal 'Orr' Daszkowski <orr_at_irc.pl> PGP: DB36A1F1 |