Re: Co to Internet ?

Autor: Grzegorz Staniak (gstaniak_at_ajax.umcs.lublin.pl)
Data: Mon 23 Aug 1999 - 09:43:31 MET DST

Wojtek Sylwestrzak wrote:

> Grzegorz Staniak wrote:
> [...]
> >

> wydaje mi sie, ze traktowanie Internetu jako "po prostu medium" to
> nieporozumienie.
>
> Media z punktu widzenia uzytkownika sluza do odbioru informacji.
>
> Natomiast Internet sluzy do do wymiany informacji, czyli zadnym medium
> nie jest.

Dlaczego? Po prostu jest medium, w którym można łatwo i tanio
publikować. Używam słowa 'medium' nie w znaczeniu np. z wyrażenia
'rynek mediów', ale szerzej - środki techniczne służące komunikacji.
Z punktu widzenia użytkownika nie ma różnic w zasadach działania
poczty konwencjonalnej i elektronicznej, grup dyskusyjnych i tablic
ogłoszeniowych, serwisów WWW a papierowych publikacji. Owszem,
interakcja jest wydatnie ułatwiona, sieć ma też zupełnie inną
dynamikę, ale to naprawdę nie jest żadna 'wirtualna rzecyzwistość'.
I nadal twierdzę, że nie ma najmniejszych powodów, żeby akurat dla
Internetu zawieszać obowiązywanie prawa. Im szybciej sieć zostanie
pod tym względem ucywilizowana, tym lepiej.

--
Grzegorz Staniak <gstaniak_at_zagiel.pl>