Re: Uwaga na szantazystow z NASK!!!

Autor: Krzysztof Czuma (czuma_at_elektron.pl)
Data: Thu 29 Jul 1999 - 16:25:38 MET DST

Dzien dobry,

On 29 Jul 1999, Jaroslaw Rafa wrote:

> No coz, ja mam odmienne zdanie.
> To co sie dzieje w tej chwili z domena glowna, mnie osobiscie sie podoba.
> Jak by nie bylo, lepsze to niz dotychczasowy monopol NSI.

Monopol NSI zostanie zastapiony monopolem ICANN. Pytanie co bedzie
ciezsze. NSI - wylaczywszy cene - postepowalo bardzo znosnie.

> Chociaz bardziej mi sie podobala koncepcja wczesnego eDNSu - jeszcze za
> Denningera ;-) - brak ograniczen w tworzeniu dowolnych TLD, pod warunkiem ze
> jeden podmiot nie moze administrowac wiecej niz piecioma, i kazdy ustala w
> swojej TLD reguly jakie chce...

Zgadzam sie.

> Ale tak jak pisalem wczesniej, w tej chwili to juz nie ma szans, a poza tym
> sam eDNS w pewnym momencie te reguly zmienil...
> Na poczatku dzialalnosci eDNSu bylem jego bardzo mocnym zwolennikiem, ale
> potem przestalem takim byc...

Ile kosztuje poparcie eDNS? Nic. Nie wazne, czy maja szanse czy nie.
Wazne, ze stanowia jakas alternatywe i grozbe dla IANA/ICANN czy jacy tam
aktualnie tym rzadza. Tylko ryzyko rebelii powstrzymuje NASK od 10krotnego
podniesienia cen za rejestracje.

Pozdrawiam,
Krzysztof Czuma