Re: Kolejny pad lacza TPSA<->teleglobe

Autor: J.F. (jfox_at_friko6.onet.pl)
Data: Fri 16 Jul 1999 - 22:27:56 MET DST

On Thu, 15 Jul 1999 09:25:12 +0200, Grzegorz BRZESKI wrote:
>zastanawia mnie dlaczego przy CIR-0 do brzegowego i tak mozna miec dosc
>wysokie transfery ktore zapychaja lacza.

To czasem mile - deklarujesz ze srednia dobowa korzystania z interku
wychodzi 1KB/s, jak przychodzi ochota to masz 100KB/s- milo szybko i
przyjemnie, a operator moze takich 50 z laczami po 1Mbps podlaczyc
dalej wspolnym laczem tez 1Mbps - czyli niedrogo na twarz..

A co do zapychania lacz - to niestety jest internet, kazdy komunikuje
sie z kim chce - i niestety nie ma mozliwosci ustalenia z gory ile
starczy na jakie lacze i ile mozemy klientom sprzedac.

>Jesli oplata za kanal do routera brzegowego jest rzeczywiscie oplata za
>IP to w takim razie przepustowosc IP nie powinna byc wieksza anizeli
>wykupiony CIR, wtedy zaczelo by miec to przyslowiowe "rece i nogi".

Moze z glowa, ale nieprzyjemne :-) No chyba ze bylby CIR jakos dobowo
usredniany.

>Jak narazie jest moim zdaniem dosc duzy balagan.

TPSA go wprowadza to fakt. Za cholere nie potrafie zrozumiec celu
przepisu ze CIR 32kbps moze wykupic dopiero posiadacz lacza 512kbps.

J.