Re: Polski (i nie tylko) IRC

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 15 Jul 1999 - 15:10:15 MET DST

Moi wrote:

> Zachecony pochlebnymi opiniami dwoch Jaroslawow (osob, ktorych
> znajmosc spraw Sieci jest dla mnie godna szacunku) o dobroczynnych
> skutkach IRC,

to jest kwestia dyskusyjna.

[cut]

> Kanaly polskie i polonijne cwiczylem kilkakrotnie. To na
> podstawie tych wlasnie doswiadczen, doszedlem do wniosku,
> ze albo IRC to jakis idiotyzm, albo ja mam tak koszmarnego
> pecha,

wszystko zalezy od kanalu. ja osobiscie ircowalem ok. 2 lata,
prawie nalogowo. tzn. prawie codziennie. to byla strata czasu.
dlaczego? wypunktuje:
-przepustowosc informacyjna irca jest niewielka. w dosyc dluuugim
   czasie dowiedzialem sie niewielu rzeczy.
-trzeba caly czas polowac jesli chcesz sie dowiedziec czegos konkretnego
-trzeba sie umawiac na okreslone godziny, wszelkie przekladanie
   jest bardzo utrudnione
-uciazliwosci spowodowane tzw. botami
-cala masa ludzi ktorych jedynym celem jest przeszkadzanie innym
-ciagle padajace, lagujace lub desynchronizujace sie serwery

to sa wlasnie wady, dlatego ja prawie calkowicie zrezygnowalem z irca,
na rzecz newsow. na newsach o wiele latwiej odfiltrowac smieci niz
na ircu.

ale irc ma oczywiscie tez swoje zalety :)
ja go stosuje jesli na bierzaco musze omowic z kims (osoba lub grupa)
jakas wazna sprawe. czasem zeby pogadac w celach czysto rozrywkowych :)
ale to rzadkosc. dlatego preferuje news+mail, irc bardzo sporadycznie.

btw. a poza tym jakies ciele kiedys mi nicka ukradlo (tak to ja, Kojak
:)
wiec zmienilem bo nie mialem innego wyjscia.

btw. jest wiele chronionych kanalow na ircu. ciezko sie tam dostac,
gdyz nie zostal zaimplementowany zaden mechanizm autoryzacji lub
kontaktu z administratorami takich kanalow, wszystkiego pilnuja
glupie boty ktore bardziej przeszkadzaja niz pomagaja :)

> Poniewaz ciagle brakuje mi miejsca na dyskach, rozpakowywanie
> archiwow poprzedza jednak chwila zastanowienia.

a nie prosciej nagrac tego wszystkiego na plyte?

> Wykorzystalem
> ja, by zajrzec na pl.irc w polskim Usenecie.

tzw. polskie grupy (tzn. poland polska i polonia) maja zwykle
ustawione jakies beznadziejne atrybuty. z tego co zauwazylem
ludzie na te grupy wlaza tylko po to, by inni widzieli ze
sa na ircu, i ....... i gadaja prywatnie :)

> I co? Jaki wniosek? Chyba raczej skasuje tego mIRCa...

raczej nie kasuj. jak bedziesz mial do szybkiego obgadania
jakas wazna sprawe, to irc moze ci zastapic telefon.
oczywiscie tekstowy a nie glosowy :)

> Pozdrawiam,
> Moi

to tyle mocno zzipowanego komentarza na temat irca :)

tysz pozdrawiam,

ps: porzadni ludzie pochowali sie albo po kanalach chronionych,
    albo uzywaja irca w scisle okreslonych celach, albo wogole
    z niego zrezygnowali.

--
/===================================\    oOOo    W temperaturze zera