Re: Raport... a IRC

Autor: Dawid Kuroczko (dk_at_PLEASE--REMOVE--THIS.ssw.krakow.pl)
Data: Sun 04 Jul 1999 - 01:46:05 MET DST

03 lipca, godzina 23:01, na pl.internet.polip pisze -=Mr.FX=-:
> [...]

> Właśnie, chętnie przyłącze się do pytania (zresztą wspominałem już o
> tym parę wątków wyżej), kim jest *użytkownik Internetu* alias
> *Internauta*? Czy możemy określić takim mianem panią lub faceta

A, powiedzmy, kim jest użytkownik banku? Czy jest to osoba posiadająca
konto (hehe, niezamieżone skojarzenie ;)), albo osoba która zaciągnęła
kredyt. Czy użytkownikiem banku jest również osoba która weszła
tylko rozmienić pieniądze? wymienić walutę? poczytać regulamin na
ścianie? Wydaje mi się, że użytkownik to osoba która dość często
z czegoś korzysta (siedzi na IRC, pisze na newsy o 1:40 w nocy ;)),
zaś osoby które korzystają sporadycznie nie są użytkownikami,
a _tylko_ używają usług. Nie wydaje mi się, żeby ustalenie
granicy od kiedy jest się użytkownikiem było możliwe.

> Pewnie wszyscy oni są użytkownikami Internetu - jakże różnią się od
> siebie i w jak różny sposób wykorzystują Internet. Ale *wszyscy* są
> użytkownikami Internetu. IMHO nie da się zdefiniować typowego
> Internauty. Można jedynie określić jakie usługi są najpopulaniejsze.
> Proponuję również zwrócić uwagę na fakt, iż osoby korzystające z mniej
> popularnych usług (usenet, irc) z reguły korzystają również z WWW oraz
> e-mail.

Ale MSZ korzystają z nich rzadziej (gdy WWWowiec chce kupić drukarkę,
szuka informacji na WWW, natomiast inni mogą zapytać na newsach,
porozmaiwać o tym na IRC itp.).

> ps. Obraz typowego użytkownika Internetu nie jest tak przydatny do
> prowadzenia e-commerce jak mogłoby się co niektórym wydawać.

No nie wiem. Na przykład przed spamowaniem dobrze byłoby usunąć
z listy adresatów e-maile ludzi dużo piszących na newsy. Inaczej
może się skończyć na abuse@, RBL, mail-bombingu czy innych DoSach. ;>

    Pozdrawiam,
      Dawid Kuroczko

--