Re: Raport: internet w polskim biznesie (i zyciu)

Autor: Bart Ogryczak (B.Ogryczak_at_students.mimuw.edu.pl.no.spam)
Data: Thu 01 Jul 1999 - 13:45:18 MET DST

Dnia Thu, 1 Jul 1999 01:39:20 +0200, Moi zeznaje:
>Smutny
^^^^^^^^
jak dla kogo ;-)

>raport dotyczacy uzytkowania Sieci przez polskie firmy
>opublikowal w zeszlym tygodniu Andersen Consulting (ja opieram
>sie tu na jego omowieniu w "The Warsaw Business Journal",
>by Gregory Keller).

>Maciej Markowski, wspolautor przedmiotowego Raportu "ePolska",
>twierdzi, ze przyczyna moze byc dotychczasowy brak w polskiej Sieci
>informacji o istotnym dla menedzerow znaczeniu.
>Za symptomy poprawy, wg. Markowskiego, mozna uznac pojawiajace sie
>serwery wirtualne bankow, WGPW i innych instytucji.
        ZTCP to serwer WGPW istnieje od ładnych paru lat.

>Liczbe polskich uzytkownikow internetu "andersenowcy" oceniaja na
>od 2,5 do 6% populacji (w 1998). Ta cyfra zaskoczony jestem nie tylko
>ja (i, jak mniemam, wiekszosc czytajacych), ale rowniez sami autorzy
>i glosatorzy Raportu. Twierdza, ze to nadspodziewanie dobry wynik,
>jak na kraj o trzykrotnie nizszym GDP per capita, niz w krajach Unii.
        ZTCP, według innych badań w Polsce jest 7.5% internautów.

>Jednak, mowi Markowski, slabo widzimy mozliwosci rozwoju sieciowego
>handlu detalicznego. Tylko na 300-400 serwerach mozna dokonac zakupow,
>a i tak duza ich czesc nie moze byc uwazana za e-shop z prawdziwego
>zdarzenia.
>Istotnym ograniczeniem jest tu brak "secure servers". Wskaznik 0.1
>"ss" na 100 000 mieszkancow jest dwudziestokrotnie nizszy od
>podobnego wskaznika we wszystkich krajach OECD (2 na 100k glow).
        To akurat ma więcej wspólnego z bankami niż internetem.
Banki są zacofane na maksa.

>Markowski twierdzi rowniez, ze istnieje w spoleczenstwie blokada
>kulturowa przed handlem sieciowym. Spowodowana ma byc zniecheceniem
>Polakow do kazdej formy direct marketingu.
        Co ma piernik do wiatraka? Przecież sklepy internetowe
nie ślą spamu ani akwizytorów.

>Pozwole sobie tylko na jedno zdanie komentarza.
[ciach paranoia maniakalna]

bart

--
/tmp$ strings Happy99.exe | head -n 1