Re: ORBS, jeszcze raz

Autor: Wojciech Myszka (W.Myszka_at_immt.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 16 Jun 1999 - 21:10:56 MET DST

Piotr Auksztulewicz <piotras_at_zeus.polsl.gliwice.pl> napisał(a) w artykule
<7k86op$d74$1_at_zeus.polsl.gliwice.pl>...
> Wojtku, nie przesadzasz? A jakie trzeba spełnić warunki, żeby być
> Hurtownikiem? Mieć magazyny po 100 m^2 w każdym mieście pow. 20000
> mieszkańców?

  Ogolnokrajowym? I czego?

  Z jedna pralka automatyczna to moge otworzyc uslugi dla ludnosci (w
  najblizszej okolicy). Ale juz prac bielizne ze wszystkich szpitali w
  Polsce???

  U mnie na osiedlu aktualnie rowy kopie jakis lokalny operator telefonow.
  Jeszcze nie bardzo kogokolwiek podlaczyl a juz wydal forse na reklame a
  teraz inwestuje. I dopiero pozniej podlaczy.

  Fakt. Musi miec kase.

  Podobnie jest i z innymi uslugami. Czemu nie moze to tak isc, ze ktos
  zostaje najpierw dobrym, *lokalnym* dostawca IP. Z wlasna (jedna) ferma
  modemow.

  W sprawie klientow wedrujacych podpisze porozumienia roamingowe z innymi
  podobnymi dostawcami. Po jakims czasie nastapi samoistna agregacja malych
  podmiotow w wieksze.

  Dzis mamy taka sytuacje ze jakas tam gmina z najblizszych okolic
  Wroclawia ma swoj serwer w Krakowie. Ci z Krakowa maja piekne
  tlumaczenie: "musimy relajowac poczte bo mamy klientow z calej Polski"
  i... [Oczywiscie wszystko tylko hipotetycznie]

  My tu psioczymy na ORBS a rozwiazanie wedrujacych uzytkownikow jest
  bardzo proste: porzadny ISP dostarcza swoim klientom odpowiedni program
  pocztowy, instaluje u siebie odpowiedni serwer POP/IMAP/cokolwiek i nie
  ma problemu relajowania!

  Tak. Trzeba miec pieniadze. Ale mowiac Internet myslimy o kilku roznych
  sprawach: fantastycznej zabawie dla maluczkich (surfowanie, postawienie
  mini-serwera WWW) i biznesie (dla bogatszych). Biznes (jak kazdy biznes)
  wymaga kasy jezeli ma byc robiony dobrze i przyniesc dochody...

  Ja tylko tak, na marginesie :-)
  Wojtek

--
Wojciech A. Myszka   ---(___C'>  (jgs) W.Myszka_at_immt.pwr.wroc.pl
Wroclaw University of Technology,  Institute of Material Science