Operatorzy (bylo: Re: ORBS, jeszcze raz)

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Wed 16 Jun 1999 - 11:25:28 MET DST

Dnia 15 Jun 99 o godz. 21:22, Ziemek Borowski napisal(a):

> Wiele. Ale nie tylko TP SA może sobie na to pozwolic.
> Np. wy. (nb. w jednym z raporcików Computerworlda była
> mapka rozmieszczenia węzłów i IPartners niexle w niej wyglądało).
No faktycznie "niezle". 7 wezlow. W stosunku do zamieszczonych na tejze
mapce ponad 40 wezlow NASKu i juz nie wiem ilu TPSA, bo policzyc tego nie
idzie...
Ale nie to mnie najbardziej rozsmieszylo w tej mapce. Otoz jej tytul brzmial
"Infrastruktura dostepowa TRZECH NAJWIEKSZYCH OPERATOROW Internetu w Polsce"
(podkreslenie moje). Dobre sobie. Internet Partners obok TPSA i NASK-u ma sie
zaliczac do "trzech najwiekszych"??? Z 7 wezlami??? Pominiecie na mapce POL34
(ktory ma wiecej wezlow od Internet Partners) bylbym jeszcze w stanie
zrozumiec, bo raport CW nosil tytul "Polski biznes w Internecie", a siec
POL34 jest dla komercji niedostepna (choc tracerouty pokazuja, ze nie tak
do konca ;-)), ale gdzie jest taki chociazby Telbank???
Zdaje sie, ze ta mapka zostala przez Internet Partners mocno
zasponsorowana... Tylko dlaczego w takim razie nie ma przy niej informacji
"material sponsorowany"???
Fajnie tez wygladala na tej mapce informacja o laczu zagranicznym NASK-u.
"Szwecja - 155 Mb/s" z dopiskiem "na Internet przeznaczona jest tylko czesc
pasma". Nie tak dawno zdaje sie pisalem na grupie, jaka to czesc. ;-)
Przypominam jeszcze raz: 10 Mbps dla komercji i drugie 10 Mbps - do niedawna -
dla uzytkownikow akademickich (nie wiem jak jest teraz, bo caly ruch
akademicki obecnie mial isc przez POL34). Ale napis "155 Mb/s" wyglada
efektownie...
Oj, rzetelnosci dziennikarska, gdziezes ty???
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl