Re: ORBS, jeszcze raz

Autor: smarkacz (smarkacz_at_anathema.eu.org)
Data: Tue 08 Jun 1999 - 16:19:10 MET DST

underley_at_iko.zakopane.top.pl (Daniel Podlejski) wrote:
> smarkacz napisal(a):
> [...]
> : Myślisz, że nikt nie będzie? Tutaj mamy akurat taką chorą sytuację, że
> : rzeczywiście się nie da albo trzeba używać z wyłączeniem *.pl,
> : hotmailów i tym podobnych, dzięki czemu korzystanie z ORBS nie ma
> : żadnego sensu..
>
> No właśnie ... Znasz kogoś w Polsce (oprócz Serka), kto używa ORBS'u ?
> O czyms to chyba świadczy ...

Nie, nie znam, ale moim zdaniem jest to wynikiem chorej sytuacji w
polskiej sieci. Sam to zresztą widzę u siebie - o ile w pracy nie mam
żadnych możliwości korzystania z ORBS, to na anathemie będę korzystał,
jak tylko znajdę chwilę, żeby dopisać odpowiednie regułki (niestety
copy&paste nie wystarczy).

> : tylko że to nie ORBS jest temu winien.. chyba nie muszę pisać, że na
> : tym tracą głównie ISP.. niestety chyba musimy z tym żyć. :(
>
> A tu nie masz racji - sama idea ORBS'u, choc na pierwszy rzut oka
> sensowna, jest idiotyczna.

Mógłbyś wyjaśnić dlaczego? Moim zdaniem jest to ze wszech stron pożyteczne.

> : Niestety, jest to wtedy cholerny problem - sam mam podobnie.. niestety
> : przez to komputery stają się bardziej podatne na wykorzystanie przez
> : spammerów. :(
>
> Można ich na bieżąco wycinać, zresztą są też różne RBL i inne ...

Zauważ, że ORBS działa między innymi dlatego, żeby unikać wycinania na
bieżąco.. owszem, mogę taki open relay dopisać do deny, nadać jego
namiary kilku znajomym adminom, oni przekażą dalej etc.. ale wtedy już
po zabezpieczeniu hosta nie wystarczy wpisać IP na stronie WWW.. a po
pewnym czasie naprawdę wiele hostów przestanie od takiego open relaya
przyjmować cokolwiek (przynajmniej tak by wyglądało gdyby nie było
różnego rodzaju freekos których w Polsce po prostu nie da się wyciąć).

--
[Jacek P. Szymański]##[smarkacz_at_anathema.eu.org]##[IRC: smarkacz]
[Network Admin]#####[ZmieńNa_Fanklub: http://anathema.eu.org/znf]