Re: ORBS, jeszcze raz

Autor: smarkacz (smarkacz_at_anathema.eu.org)
Data: Tue 08 Jun 1999 - 15:16:30 MET DST

underley_at_iko.zakopane.top.pl (Daniel Podlejski) wrote:

> smarkacz napisal(a):
> [...]
> : > Możlwe, ale jak na razie większość ludzi na tej liście jest oburzona
> : > postawą taką jak prezentowana przez Ciebie ;-)
> : > Ale pare osób ich (z)ignoruje, w tym wszyscy polscy providerzy.
> :
> : Doprawdy? :)
>
> 90 % Jest w ORBS, wszyscy chyba byli. To jest nieuniknione, jeśli
> udostępnia się serwery SMTP dla userów z dialupów TPSA.

Wtedy jest nieuniknione, fakt.. ale to jest nasz polski problem -
nigdzie indziej chyba nie ma tak zabawnych zjawisk jak `providerzy'
udostępniający sieć, ale tylko przez 0202122.

> : > Może by tak małą inicjatywa AntiORBS ? :)
> : > Pare osób by się chętnie przyłączyło ;-)
> : I na czym by to miało polegać? Na zakładaniu open relayów
> : zabezpieczonych przed ORBS jak poniżej? Żałosne.
>
> Nie, na ich bojkocie, wrzucaniu strasznych ilości adresów open relayów
> do ich bazy, totalnym olaniu i namawianiu innych do takiego
> postępowania. Niech sobie zbierają te informacje, ale jak ich nikt nie
> będzie używał, ewentalnie będzie to pare osób, to ...

Myślisz, że nikt nie będzie? Tutaj mamy akurat taką chorą sytuację, że
rzeczywiście się nie da albo trzeba używać z wyłączeniem *.pl,
hotmailów i tym podobnych, dzięki czemu korzystanie z ORBS nie ma
żadnego sensu.. tylko że to nie ORBS jest temu winien.. chyba nie
muszę pisać, że na tym tracą głównie ISP.. niestety chyba musimy z tym
żyć. :(

> : > A póki co to najlepiej to nie zezwalać na relayowanie z hostów w
> : > Nowej Zelandii ;-)
> : Tak myślisz? Na www.orbs.org piszą co prawda tylko o firewallowaniu
> : (tfu!), ale jakby wycinanie było dalej, myślę, że jest też spora
> : szansa na wpis do `static registry', czego wszystkim cwaniaczkom życzę.
>
> Tak ? A czym to, według Ciebie różni się od zezwolenia wysyłania z
> lokalnym polem 'from' tylko dla domeny .pl, co w tej chwili jest
> jedynym sensownym sposobem wyjścia z ORBS, jeśli _musisz_ udostępniać
> serwer SMTP dla klienów łączacych się z różnych miejsc ?

Niestety, jest to wtedy cholerny problem - sam mam podobnie.. niestety
przez to komputery stają się bardziej podatne na wykorzystanie przez
spammerów. :(

Najgorsze jest jednak, że zamiast walczyć z chorą sytuacją, która
wymusza takie akcje, niektórzy starają się jedynie unikać jej
konsekwencji.

--
[Jacek P. Szymański]##[smarkacz_at_anathema.eu.org]##[IRC: smarkacz]
[Network Admin]#####[ZmieńNa_Fanklub: http://anathema.eu.org/znf]