Re: domena com

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 07 Jun 1999 - 16:23:14 MET DST

Dnia 5 Jun 99 o godz. 14:16, Michal Rok napisal(a):

> Jeden dosc fundamentalny blad - to co piszesz zgadza sie w 100%, ale
> jesli mowimy o InterNICu (www.networksolutions.com). NetNames to taki

Bynajmniej nie w 100%. Poczawszy od 21 kwietnia br., w systemie rejestracji
domen .com, .net i .org miala miejsce zmiana o dosc fundamentalnym
charakterze. Byl nawet posting na polipie z oficjalnym komunikatem ICANN, az
sie dziwie ze nikt nie zauwazyl co on naprawde oznacza... Cytuje:

As of April 21, 1999, the following companies have been selected by ICANN
to be accredited as domain-name registrars in the .com, .net, and .org
domains:

Companies Selected as Testbed Participants:

    America Online (United States)
    CORE Council of Internet Registrars (global)
    France Telecom/Oleane (France)
    Melbourne IT (Australia)
    register.com (United States)

Oznacza to, ze te piec firm moze w tej chwili *NA ROWNI Z INTERNIC-EM*
rejestrowac domeny w .com, .net i .org (a w "kolejce" czeka kilkadziesiat
nastepnych, ktore rozpoczna dzialalnosc w tym zakresie pod koniec czerwca -
wsrod nich m.in. wspomniana firma NetNames). Jest to jeden z elementow zmiany
zasad zarzadzania nazwami domenowymi w Internecie, ktora przygotowywana byla
od ok. 2 lat...
(BTW. Jon Postel zdazyl jeszcze wszystko przygotowac, ale realizacji niestety
nie dozyl... :-()
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl