Autor: Andrzej Bort (bort_at_polsl.gliwice.pl)
Data: Thu 20 May 1999 - 12:51:39 MET DST
Dariusz Margas <darecki_at_spray.atcom.net.pl> wrote:
> Upraszczajac nieco sprawe - koszt wyslania listu = koszt odebrania listu
> przez jednego odbiorce. Wiec chyba sprawiedliwie?
Niezbyt. Załóżmy, że koszt wysłania listu jest równy kosztowi odebrania
listu (w rzeczywistości niekoniecznie, ale różnice są pomijalne). I
niech ten koszt wynosi X. Dla porównania, koszt nadania reklam sposobem
,,tradycyjnym'' zaznaczyłem przez Y
Ilość Koszt Koszt Nadanie Odbiór
reklam nadania odbioru reklam reklam
----------------------------------------------------------------------
1 X X Y zero
10 X X*10 Y*10 zero
100 X X*100 Y*100 zero
1000 X X*1000 Y*1000 zero
----------------------------------------------------------------------
W rzeczywistości, koszty nadania spamu emailem (lub, co z uparciem
godnym lepszej sprawy lansujesz: reklamy emailem) jest *w całości*
przerzucany na barki odbiorców.
P.S.
W rzeczywistości, koszt nadania tysiąca reklam będzie większy niż X. Ale
na pewno nie będzie tysiąc razy większy (Szacuję, że będzie mniej więcej
trzykrotnie -- dziesięciokrotnie większy)
-- Andrzej Bort, bort<at>polsl.gliwice.pl *** My personal opinions *** I stopped believing in Santa Claus when I was six. Mother took me to see him in a department store and he asked for my autograph. -- Shirley Temple
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 16:21:48 MET DST