Re: Spam - relacja z bazy wroga

Autor: Andrzej Bort (bort_at_polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 18 May 1999 - 19:42:01 MET DST

Andrzej Eilmes <eilmes_at_gembon.ch.uj.edu.pl> wrote:

> No wlasnie: czy wolno uzytkownikowi zapisywac sie do list dyskusyjnych,
> czy nie? - wiekszosc z nich nie wpisuje adresu w naglowkach listu.

Każda mi znana lista (nie wiem, może są jakieś szczególne -- może i są,
ale ja nie znam) wpisuje taki adres. I zgadza się, nie każda lista
wpisuje mój adres do pola "To:". Czasami adres jest wprost w polu
'Received'. Przykład:

 by zeus.polsl.gliwice.pl (8.8.6 (PHNE_17135)/8.8.6) with SMTP
 id +IAA07362 for <bort_at_zeus.polsl.gliwice.pl>; Tue, 18 May 1999
 08:53:34 +0200 +(METDST)

Spamy _z reguły_ tego nie mają (aczkolwiek właśnie przed chwilą dostałem
taki spam, o czym nie omieszkałem powiadomić tamtejszych adminów)

--
Andrzej Bort, bort<at>polsl.gliwice.pl   *** My personal opinions ***
In a lover's heaven, we'll keep our promises at last