Re: to SPAM, or not to SPAM - proba rekapitulacji

Autor: smarkacz (smarkacz_at_anathema.eu.org)
Data: Wed 12 May 1999 - 20:21:52 MET DST

RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl (Jaroslaw Rafa) wrote:

> Ty jestes adminem i ty jestes DLA twoich userow. I TY masz zadbac o to, zeby
> ci userzy (o ile sobie sami nie spieprza czegos w konfiguracji SWOJEGO
> programu czy komputera) mogli wyslac badz odebrac poczte skad/dokadkolwiek im
> sie zachce, niezaleznie od tego co sobie samozwanczy szeryfowie z ORBSa
> wymysla...

Przykro mi to mówić, ale pieprzysz takie głupoty, że aż zęby na
baczność stają. :/
Po pierwsze, jak ja, do k.*y nędzy mam zapewnić moim userom żeby mogli
wysłać pocztę dokądkolwiek zechcą skoro nie ode mnie zależy czy ta
poczta dojdzie do celu?
Po drugie, jak mam zapewnić by mogli wysyłać skądkolwiek zechcą jeśli
nijak nie jestem w stanie stwierdzić czy to idzie od klienta czy nie
(jeśli tylko nie jest to z `mojej' sieci)? Musiałbym postawić open
relaya i tylko czekać aż wlecę w ORBS albo co gorsza w RBL. Na
szczęście mój pracodawca nie zawiera umów w których by zapewniał
relaying poczty z dowolnego miejsca na Ziemi.
Po trzecie (i najważniejsze) kto każe mi bądź Tobie korzystać z bazy
ORBS w całości bądź części[1]? Chcesz to korzystasz, nie chcesz - nie
korzystasz. Właściciel dowolnego serwera może zdecydować, że od dziś
nie chce przyjmować poczty od hostów zarejestrowanych w ORBS albo od
smarkacza i nikomu nic do tego. Jak chcesz naprawiać świat to jedź do
Kosowa[2], na pewno będziesz mógł się wykazać.. chociaż może lepiej by
było żebyś wytoczył proces przeciw ORBS, byłoby to lepsze niż prhn.

[1] Bzdurą jest stwierdzenie, że jeśli zdecyduję się odrzucać pocztę z
hostów rejestrowanych w ORBS to od razu ze wszystkich. Wystarczy kilka
minut lektury sendmail.op by stwierdzić, że napisanie regułki takiej
by odrzucała od tychże hostów pocztę jeśli są spoza *.pl albo nie są
wymienione w /etc/mail/orbs-fsck-off i tylko wtedy zajmie dziesięć
minut włącznie z przetestowaniem. Jeśli jakiś MTA nie pozwala na to,
należy zmienić go na lepszy.
[2] Zabierz ze sobą Experta.

--
[Jacek P. Szymański]##[smarkacz_at_anathema.eu.org]##[IRC: smarkacz]
[Network Admin]#####[ZmieńNa_Fanklub: http://anathema.eu.org/znf]