Re: serwery news

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Mon 10 May 1999 - 12:05:47 MET DST

On Sun, 9 May 1999 21:57:05 +0200, "Gora" <gorapl_at_kki.net.pl> wrote:

>Ktory z tych serwerow jest (jakby mozna bylo to tak nazwac) najszybszy;;;
>ile grup jest na dzien dzisiejszy w kazdym z nich;;
>i z ktorego warto sobie cos sciagac.

Zalezy skad sie laczysz - nie sama wydajnosc serwera sie liczy...

>lameria co ???

Czesciowo - za zle postawione pytanie. A teraz recenzja:

>news.tpnet.pl
Nie uzywalem. ale news.tpsa.pl chodzi jakby chcial a nie mogl i to
przy dostepie przez tpnet...
>news.icm.edu.pl

Nie wszystkich wpuszcza. jak z TPNET-u to niekiedy sa klopoty z
transferem - ale ostatnio chyba doprowadzili lacza do kultury bo
chodzi lepiej (i to znacznie) od news.tpsa.pl. To znaczy - transfer
chyba ciut nizszy ale ogolna wydajnosc serwera lepsza - posty daje nie
za szybko ale ciagle a news.tpsa.pl rzucal mi dwadziescia pare postow
w dobrym tempie po czym dostawal zadyszki i zaczynal cykac po jednym
na kilkadziesiat sekund - strasznie czkawka to podawal.
Do tego - z ruchu zagranicznego jest na nim najwiecej (jest chyba
glownym wejsciem newsow na polske), serwery biorace feed z niego czesc
grup a nawet postow potrafia odrzucac.
>news.onet.pl
Nie udalo mi sie na nim zalogowac choc specjalnie zalozylem sobie
konto na onecie - oni chyba sie koncza, porzadnego admina tej sieci
brakuje, poszczegolne hosty wezlowe w domenie onet.pl chyba maja
niejakie trudnosci z dogadaniem sie - ogolnie wrazenia mam
nienajlepsze.
>news.it.com.pl
A to jest serwer publiczny?
>news.fuw.edu.pl
J.w. Chyba tylko dla ograniczonego kregu daje dostep?
>news.nask.pl
czesc grup z zalozenia wycina - i dobrze, gole panienki powinny isc na
serwery komercyjne (jak ICM bierze forse za feed od komercyjnych
providerow to gole panienki oplacane sa, mozna przyjac, z tej forsy,
jak news.nask.pl jako serwer koncowy czy etapowy dla NASK-u cos trzyma
to juz na tym raczej nie zarabia - i powstaje pytanie czemu te gole
panienki maja byc placone z naszych podatkow?). Dla domen
obslugiwanych przez NASK jest niezly choc zdazaja mu sie chwile
zajakniecia - przeciazenie laczy czy cos pilnego musi wykonac - nie
wiem. W sumie mam do niego bliziutko i takie numery sie czasami
zdazaja - ale to moze byc cos z nienajlepsza administracja laczy w
Warszawie (kiedys tracerote do news.nask.pl wyprowadzilo mnie za ocean
zanim sie maszyny polapaly ze poszly w maliny...). Dla dostepu z
TPNET-u, w zwiazku z marnymi przepustowosciami bramek NASK-TPNET nie
jest najszybszym z mozliwych serwerow - tak wiec z pracy uzywam
wlasnie jego, z domu dzialalem przez news.tpsa.pl a ostatnio
przenioslem sie (spowrotem) na news.icm.edu.pl
>news.apk.net

Przeciez to za oceanem... Koniecznie trzeba bezsensowny ruch
generowac?
>news.micro-net.net

A gdzie to stoi fizycznie - bo domena .net jest jakby jedna z bardziej
generalnych i trudno na jej podstawie lokalizowac maszyne. jest nawet
szansa ze stoi to w Polsce - ale ja tego nie wiem.

Co do zawartosci - wszystkie ktore wymieniles powinny chyba miec grupy
hierarchii pl.*. Z grupami zagranicznymi roznie bywa, dla roznych
uzytkownikow roznie udostepniaja. Jesli chodzzi o grupy pl to jesli w
sieci nic sie nie wydazy to posty powinny sie rozpropagowywac w kilka
- kilkanascie minut. Stale problemy z propagacja miewa np.
news.tpsa.pl - tydzien temu chyba przez dwa dni nie wymienial z nikim
postow, dwa usenety w kraju mielismy. A jak potem sypnal zaleglymi...

Darek