Re: Lacza dzierzawione - o co tu chodzi?

Autor: Michal Rok (mrok_at_waw.pdi.net)
Data: Fri 07 May 1999 - 08:00:26 MET DST

hej

Moi wrote:
> Ale czy te zasady nie maja zastosowania do wszystkich
> providerow?
>
> Kto mi wreszcie powie skad te roznice (6-krotne)
> w cenach?
>
> Wydaje sie, ze wylacznie z 6-krotnie wiekszego nasilenia
> pewnej cechy charakteru, zwiazanej z dazeniem do uzyskania
> zbyt szybkiego zwrotu z inwestycji. U nas na wsi mowi sie
> na to pazernosc.
> Tyle, ze ta pazernosc czesto uniemozliwia oczekiwany
> zwrot z kapitalu.

Wszystko jasne. To sie nie nazywa pazernosc, to sie nazywa rynek. Jesli
ludzie sa gotowi tyle placic, to usluga tyle kosztuje. I nie musi to
miec zadnego zwiazku z kosztami. Dlatego w W-wie konkurencja wymusila
200-250 zl za prywatne 33.600, a w Kielcach nadal jest >600. I poza
providerami nikt nie wie jak daleko mozna jeszcze zejsc z ta cena (i
dobrze ;) ).

Duzo mniej drastyczny przyklad: jeszcze pol roku temu w pewenej firmie
providerskiej ceny dzierzawek roznily sie nawet o 100 zl miesiecznie na
tej samej usludze miedzy miastami. Routery takie same, ludzie podobni,
firma ta sama, ale jesli pozostale firmy w tym samym miescie oferuja
usluge dwa razy drozej to czemu sie trzymac na sile stalych cen?

Michal

--
 Michal Rok,  for PGP key & home page see http://www.waw.pdi.net/~mrok/