Re: POL34 - kto podlaczony?

Autor: resz_at_helios.man.lublin.pl
Data: Sun 21 Mar 1999 - 16:25:55 MET

In article <199903201628.RAA14682_at_ultra.wsp.krakow.pl> you wrote:
: Jakie MAN-y sa w tej chwili podlaczone do POL34?
: Kto wie?
: Z moich traceroutow wynika ze: Poznan, Lodz, Gdansk, Katowice/Gliwice,
: Wroclaw, Krakow, Bialystok, Zielona Gora.
: Ktos tu pisal o Lublinie ale traceroute ode mnie do Lublina idzie przez
: NASK.

Ale traceroute z Lublina do CIebie idzie przez POL34 :). Fizycznie
jestesmy podlaczeni, ale POL34 nie chce na razie dac nam wyjscia
w swiat. W zwiazku z podlaczeniem do POL34 i przejsciem na BGP
postanowilismy przy okazji dokonac "agregacji" naszych adresow IP
(procedura zalecana przez RIPE). Niestety nie mozemy zaczac przechodzenia
na nowe adresy dopoki nie bedzie na nich routingu w swiat. A to
oznacza, ze ktos musialby sie chwalic w swiecie naszym ASem,
do 1.04 nie chce tego robic POL34, z TPSA i NASKiem nie mamy
na razie polaczenia BGP, a bez tego nie wiem czy chcielby rozglaszac
nasz AS. Zatem mamy lacze do POL34 (o ile mi wiadomo mamy za nie
placic od 15.03, ale praktycznie nie mamy jak z niego korzystac).
Nawet po zezwoleniu nam na routing w "swiat" zajmie nam kilkanascie
tygodni przenumerowywanie calej sieci i wtedy dopiero bedziemy
mogli w pelni wykorzystac nasze lacze do POL34.
   W tej chwili routing do nas idzie przez POL34 od tych co sobie
ustawili tak statyczny routing lub jak w Krakowie, ICM czy
u kogos innego z POL34 pada lacze do NASKu, to zaleznie od ustawienia
routingu moze isc przez TPSA lub POL34.
   Aktualna strona z adresami POL34, to o ile pamietam
http://www.pol34.pl/IP

Pozdrawiam,
Andrzej Resztak

PS. Wysle to taz na newsy.