Re: dlaczego ostatniu z news.icm.edu.pl do news.uw.edu.pl idzie via USA?

Autor: Wojtek Sylwestrzak (W.Sylwestrzak_at_icm.edu.pl)
Data: Fri 19 Mar 1999 - 11:50:13 MET

Jan Rychter wrote:

> Maciek> Pierwsza uwaga dotyczy ICM. Podajecie na stronie usenetowej, ze
> Maciek> macie 24 feedy przychodzace (z czego 9 zagranicznych) i 39
> Maciek> feedow wychodzacych. Wydaje mi sie, ze nie macie
> Maciek> kilkudziesieciu fizycznych lacz, a raczej kilka. Stad tez na
> Maciek> jedno lacze fizyczne przypada srednio okolo 10 feedow.
> Maciek> Przypuszczam, ze duza czesc pasma - w przypadku feedow
> Maciek> przychodzacych - wykorzystana jest na narzut protokolu w celu
> Maciek> odrzucania artykulow juz otrzymanych. W przypadku feedow
> [...]

bo problem nie wtedy, gdy jest kilka zagranicznych feedow do jednego
serwera, tylko gdy jest kilka feedow do roznych serwerow po tych samych
laczach. niestety ostatnio kazdy chce miec wlasny feed zagraniczny
(bo to zwieksza range serwera, prawda ?) i sciagane jest kilka razy
to samo.

idealna wg mnie sytuacja bylaby wtedy gdyby, jeden duzy serwer mial
kilka feedow przychodzacych z zagranicy po roznych laczach (nask,
tpnet, pol-34) - wtedy nie sciagalby dwa razy tych samych artykulow.
oraz kilka innych serwerow z opoznionymi feedami 'backupowymi',
czyli w normalnej sytuacji pobieralyby artykuly z glownego serwera,
a w przypadku jego awarii samodzielnie.

wszyscy by na tym skorzystali.

--w