Re: Viper-DSL ???

Autor: Piotr Auksztulewicz (piotras_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Thu 18 Mar 1999 - 16:20:40 MET

Bogdan Haehne <serwis_at_jubiler.pl> wrote:
> Witam
> Provider zainstalowal mi urzadzenie Viper-DSL model E.
> Mialo ono dac dostep do Inetu mojej sieci.
> Niestety nie moze to-to nawiazac polaczenia z drugim koncem linii.

A nie przetestował???? Zainstalował i sobie poszedł????

> Urzadzenia laczy linia dzierzawiona o dl. ok 8km.
> Przy jakiej maksymalnej odleglosci moze taki DSL dzialac ?

Zależy od jakości drutów. Czasami i na 2 km nie chce działać.
Niemniej 8 km to dość dużo, na maksimum raczej nie pójdzie.
Trzeba popróbować z różnymi prędkościami i liczbą punktów
konstelacyjnych, ale to jest sprawa dostawcy, a nie klienta!

> Co zaimstalowac gdyby sie okazalo, ze odleglosc jest za duza.

Można popróbować z jakimiś dobrymi HDSLami, ale to dość drogie
i potrzebuje dwóch par drutu. Zazwyczaj też ma wyjście V.35,
więc jakiś routerek lub karta synchroniczna do peceta byłaby
potrzebna...

--
Piotr Auksztulewicz                 piotras_at_zeus.polsl.gliwice.pl
Centrum Komputerowe Politechniki Śląskiej, Gliwice, Akademicka 16