Re: Prosba o wytlumaczenie routingu.

Autor: Ziemek Borowski (zmb_at_FAQ-bot.ZiemBor.Waw.PL)
Data: Sun 14 Mar 1999 - 14:03:58 MET

Sun, 14 Mar 1999 13:20:05 +0100, * tomee. na pl.internet.polip napisał:
co do podstawowego pytania zalecałbym np. Cromer ,,Sieci komputerowe
TCP/IP. Zasady, protokoły i architektura'' (ISBN 83-204-2056-3) rozdziały
14, 15. ew. http://www.ripe.net/

>nie zwiekszyla, a ma zwiekszyc, do maja, czyli na Gwiazdke.
>aktualnie wyglada to mniej wiecej tak:
>IT - 512kbps (sat) do Telenordii
>NASK - 155Mbps (z tego ile na ruch ip?) (kabel) do Telenordii - komercja
>NASK - 12Mbps (10Mbps?) (kabel) do NORDUnet - uczelnie

Te 10Mbps to chyba raczej wewnątrz 155.
Podobnie kanał 10Mbps wykorzystywany przez Cyfronet.

>POL34 - 3Mbps (bodaj...) (sat) do Telenordii

Rafał Szarecki (były pracownik NASKu, i to taki który się
w routingu międzyoperatorskim orientował, a chyba nawet za niego odpowiadał)
napisał w <slrn7ecp04.4s1.szary_at_mailex.plusgsm.pl>:

|POL34 -TEN155 lacze 24Mbps do Inet 8Mbps do innych celow. w 24M 10M do US,

Przy czym tylko do europejskich ośrodków edukacyjnych. (a to 10Mb przez TEN155
to jak rozumiem też tylko do ASów ,,edykacyjnych''.

|ale nie wiem czy nie wspoldzielone z kims z poza Polski.
|NASK tez bedzie z tego lacza kozystal - lacze fundije centralnie KBN dla
|wszystkich osrodkow akadem/naukow, ktorym KBN daje fundusze na Internet/siec
|Komuterowa.

|A kiedy? Raczej pozniej niz wczesniej.
|NASK dla swoich klientow akademickich udostepnia ~10Mbps i to jest zbyt malo,
|zapotrzebowanie szacuje na 14Mbps. Tymi 10M nie dzieli sie w zasadzie z
|zadnym czlonkiem POL34 (Poznan, Gdansk, Katowice, Lodz).

>POLPAK-T - 16Mbps (kabel) do Teleglobe + 2Mbps (kabel) do MCI/C&W

A nie 10? (do teleglobe?)

>IKP/ATOM - 2Mbps do EBONE (w planach) :P
>
>wnioski -- w Rumunii wyglada to tak samo, a w porownaniu z Czechami
>to jestesmy na etapie lat szescdziesiatych.

Przesada. Na poziomie 95/96 roku. Sukcesem (ale dla uczelni/PAN) jest ten
link 32MBit/s do TEN-155 szkoda, że (z tego co rozumiem) nie do wykorzystania
w Warszawie ;-(.

--
Ziemek Borowski ZB137-RIPE http://faq-bot.ziembor.waw.pl/zmb/