Re: cache na cyfronecie - jaki rezultat?

Autor: Andrzej Eilmes (eilmes_at_gembon.ch.uj.edu.pl)
Data: Thu 11 Mar 1999 - 11:32:03 MET

joshua2_at_linux.uci.agh.edu.pl (Jacek Osiecki) wrote:
>Witam!
>
>Jakie są wnioski z dyskusji o przymusowym cache'u na cyfronecie?
>Mnie już zaczyna szlag trafiać, bo co drugi zagraniczny serwer zwraca
>"Server Error"...
>
>P.S. Nie, to NIE jest wina tych serwerów.

Krotko mowiac takie, ze Cyfronet zajal stanowisko "a co mi zrobicie?".
Z komunikatu, jaki pojawil sie na newsach wynika, ze:
- nie maja zamiaru zrezygnowac z przymusowosci cache-u,
- jedyne wyjatki dopuszczalne sa w blizej nieokreslonych przypadkach
 (to Cyfronet bedzie decydowal, czy cache przeszkadza uzytkownikowi
" w sposob istotny" i ewentualnie pozwoli mu laskawie z niego nie
korzystac),
- jakkolwiek "wszystkie zaobserwowane problemy da sie obejsc" Cyfronet
nie ma zamiaru przedstawic swoim klientom zadnego sposobu obejscia
ktoregokolwiek z tych problemow.

Prawdopodobnie sytuacja taka bedzie trwala dopoty, dopoki wladze uczelni
nie nacisna na kierownictwo Cyfronetu. Jakkolwiek jest on monopolista, to
nie znaczy, ze nic nie da mu sie zrobic. W szczegolnosci wydaje mi, ze
gdyby Cyfronet odmowil wylaczenia cache-u dla jakiejs maszyny, to sprawa
w sadzie jest do wygrania (Cyfronet bierze pieniadze za realizacje
polaczen i w zwiazku z tym nie ma prawa odmowic zestawienia polaczenia
jesli warunki techniczne na to pozwalaja. Uzytkownik nie ma zadnego powodu
uzasadniac dlaczego nie chce w3cache - zaplacil za co innego).
Pytanie tylko, czy ktos sie zdecyduje na taki krok - dobrze by bylo, bo
w koncu jakos ich trzeba przywolac do porzadku.

                Andrzej Eilmes