Re: tpsa & proxy serwer

Autor: Michal Mosiewicz (mimo_at_interdata.com.pl)
Data: Fri 26 Feb 1999 - 05:29:30 MET

Wojtek Sylwestrzak wrote:

> nie.

To przeczytaj RFC 2068. Michał ma absolutną rację. Poprawny cache musi
zadbać sam z siebie o to, aby użytkownik dostał najświeższą stronę. W
praktyce ile nie zachodzi jedno z dwóch:
* serwer określił czas ważności dokumentu (expiresem albo przez
cache-control)
* użytkownik ze swej strony obniżył wymagania i dodał np. Cache-control:
max-stale

to trzeba dokument skontrolować. Faktem jest, że w RFC piszą, że (co
bardziej pokręceni) admini mogą próbować ominąć te reguły, ale w takim
przypadku cache powinien dodać do odpowiedzi nagłówek "warning" z
komunikatem, że nie serwuje właściwego dokumentu.

To o pokręconych dodałem od siebie, bo cache działają kiepsko głównie
przez adminów. I dlatego użytkownicy nie mają zrozumienia dla takiego
pomysłu. Próby zaoszczędzenia paru dodatkowych bajtów prawdopodobnie
przynoszą więcej szkody niż pożytku. Jeśli ruch przez cache'a jest za
duży, to lepiej po prostu ograniczyć dostęp do niego.

Michał

--
WWW: http://www.lodz.pdi.net/~mimo  tel: Int. Acc. Code + 48 42 2148340
add: Michal Mosiewicz  *  Bugaj 66 m.54 *  95-200 Pabianice  *   POLAND