Re: tpsa & proxy serwer

Autor: Jan Rychter (jwr_at_icm.edu.pl)
Data: Sat 20 Feb 1999 - 21:31:41 MET

 Jarek> On Sat, 20 Feb 1999, Dawid Kuroczko wrote:
> [...]
 Jarek> Bede upierdliwy ;-). Ja naprawde nie wiem, czy w ciagu
 Jarek> najblizszego tygodnia zajdzie potrzeba aktualizacji strony, czy
 Jarek> tez nie. Wiec dalej mi sie to na nic nie zda. Co najwyzej
 Jarek> moglbym takie "ruchome" Expires ustawic na +1 dzien, ale to juz
 Jarek> doprawdy zysk z cachowania niewielki...

Czy na Twoich stronach są informacje aż tak nie cierpiące zwłoki, że gdy
część niewątpliwie licznych i regularnie odwiedzających je czytelników
zobaczy je 2-3 dni później, to stanie się coś strasznego?

Wszędzie trzeba szukać rozsądnego kompromisu. Cache'owanie stron WWW
jest bardzo cenną inicjatywą, pozwala znacząco oszczędzić łącza, a co za
tym idzie -- zrobić więcej przy pomocy obecnie istniejącej sieci.

Szkoda zniechęcać ludzi do tak cennej inicjatywy tylko dlatego że się
ostatnio w3cache używało dwa lata temu, kiedy ta technologia była
jeszcze w powijakach, albo dlatego, że kilka razy w3cache zachował się
niepoprawnie.

pozdrawiam,

--
Jan Rychter                                               RG Studio
Doradztwo Linux/UNIX, mikroserwery Cobalt Qube,    Limanowskiego 23