Re: Prywatny CA + server SSL

Autor: Expert (expert_at_friko.onet.pl)
Data: Mon 08 Feb 1999 - 23:36:04 MET

Rafał Bałaga wrote:

> Hej
>
> Moglbys powiedzec cos wiecej na temat autoryzacji
> transakcji dokonanych kartami platniczymi przez
> centrum autozycyjno-rozliczeniowe Polcard?
Tresci umowy nie chcialbym udostepniac na liste, skoro Polcard tego nie
czyni.
Moge omowic szczegoly z osobami zainteresowanymi wdrozeniem platnosci
przez inet.
> Jak to trzeba zalatwic? I jakie mozna spotkac problemy
> po drodze?
Problemy bezpieczenstwa sa zawsze, nalezy je minimalizowac, aby nie
ryzykowac.

> A propos polskiego CA.
> Czy istnieja narodowe CA w innych krajach europejskich?
CA istnieja przy wiekszosci firm telekomunikacyjnych.
Czy krajowe/ narodowe to chyba nie, takiej potrzeby nie zauwazam.
Narodowe CA sugeruje ze bylaby to agenda rzadowa.
W stanach ilosc CA jest znaczna, firmy telekomunikacyjne, poczta, firmy
branzy security.
W Polsce tez nie jest zle.
Problemem jest cross-authorization.
Thawte przygotowuje ja z Unia Europejska. Ze stanami przez RSA, od
ktorej CA pochodza.
> NIe slyszlalem. Wiec to chyba takie proste nie jest.
Nie jest trudne , ani skomplikowane. Niemniej ten sie liczy kto
wprowadzi root certificates do przegladarek.
A kto tam obecnie jest mozesz sam sprawdzic.
Jacek

Mam problem i prosbe.

Gdy zakladalem konto na friko znajomy mi radzil abym od czasu do czasu
sprawdzaj, czy ktos nie czyta mojej poczty.
Dlatego tez napisalem kilka listow do siebie.
Jakie mile mnie spotkalo zdziwienie , gdy tych listow nie bylo.
To byl interesujacy sygnal, nadal napisalem i w koncu odpowiedz.

Adam z konta expert_at_polbox.com pisze mi ze nie narusza tajemnicy
korespondencji bo to konto zalozyl.

Tak mi sie wydawalo, ze jak otrzymuje odpowiedzi na e-mailto wiem, czy
to odpowiedzi na moje listy czy nie moje.

Nie wiem co sie robi w takiej sprawie, chyba friko nie zezwala na
logowanie sie kilku osob na te sama skrzynke e-mail z roznymi haslami ?

Bede wdzieczny za rade.
Jacek