Re: PESEL2000

Autor: Expert (expert_at_friko.onet.pl)
Data: Sun 07 Feb 1999 - 12:47:34 MET

J.F. wrote:

> Podejrzewam ze intencja ustawodawcy bylo raczej to drugie w pelni,
> ale coz, PESEL juz istnieje...
>
> Swoja droga ciekawe jak nadawali pesele ... czy przypadkiem czesc
> numeru nie zawiera w sobie adresu zameldowania? Przeciez urzedy
> musialy doastac jakies pule koncowek ..
>
> J.

Zastanawialem sie zawsze jak GSM nadaje numery telefoniczne.

Nie sekwencyjnie bo jak mowia dealerzy nie mozna czekac az przeleca
wszystkie do mojego.

Ponadto mi dealer mowil, ze interesujace numery typu kilka jednakowych
cyfr sa juz nadawane odplatnie, np. 33456 .. 00cos tam, (nawet para cyfr
moze byc platna).

A skoro system nadawania numerow jest niejawny to trudno oceniac czy
numery sa nadawane kolejno , czy z puli, czy np.
biznes = 3
emeryt = 2
uczen = 7
VIP = 9

gdzies tam na ktoryms miejscu.

I wlasciwie chetnie bym z kims porownal swoj numer, moze bedzie jakas
logika.

Gdyby systemy nadawania numerow mialy czemus sluzyc, to poza baza danych
o numerach bym zastosowal kodowanie informacji w numerze , aby juz po
identyfikacji numeru wiedziec z kim mam przyjemnosc,
np. o dzwoni VIP .. ;-)
oooo dzwoni emeryt .. ;-) i tak nie kupi nowego mercedesa

ooohhhh dzwoni biznesman, na pewno kupi nowy mercedes , musze sie bardzo
starac ;-)

Czyli logicznie takie kodowanie numerow mialoby sens.

Z numerami dowodow osobistych byla kiedys taka kampania reklamowa, ze
chodzili po mieszkaniach handlarze i oferowali rozne artykuly,
mowili jak zgadna czy mam numer parzysty czy nieparzysty to wtedy
zaplace gdy nie to dostane towar darmo.

Tyle ze znali metode lub numery dowodow klientow i zawsze podawali
wlasciwy, tzn. parzysty lub nieparzysty
ale strategia marketingowa byla bardzo inteligentna.

Poza tym numery telefonow , dowodow osobistych nie sa chyba numerami
ewidencji osob fizycznych, zatem powyzsza ustawa moze sie do nich nie
stosowac.
Przeciez numery identyfikacyjne pracownikow np. kopalni, huty, moga
zawierac ukryte informacje o stanowisku, ilosci lat pracy itp.
bo nie sa numerami systemu ewidencji ludnosci.
Jacek