Re: autoryzacje CC w internecie (moim zdaniem)

Autor: Szymon Grabowski (szymon_at_gg.pl)
Data: Mon 01 Feb 1999 - 16:02:38 MET

Wojciech Apel <wojtek_at_pik-net.pl> wrote in message

>1) Przy obecnym stanie e-handlu w polskim internecie nie wiedze potrzeby aby
>autoryzacje byly on-line. Po prostu kupije sie malo, a z uzyciem plastiku
>jeszcze mniej. Brak autoryzacji on-line co prawda uniemozliwia zakupy
>posiadacza Visa-Electron i Maestro ale nie przesadzajmy, zawsze jeszcze
>mozna zaplacic przy odbiorze co w polskich warunkach jest pewniejsze niz
>placenie karta.

Nie moge sie tu zgodzic. Autoryzacje on-line umozliwilyby Polakom zaistnienie
w swiecie internetowego handlu. Nie mozesz myslec tylko o Polsce...
Akceptowanie platnosci kartami oznacza, ze w praktyce mozesz sprzedawac
swoje produkty czy uslugi wszystkim posiadaczom kart na swiecie. A dzieki
Internetowi latwo do nich dotrzec.

Wyobraz sobie autoryzacje off-line w jakims sklepie internetowym w USA.
Byloby to nie do pomyslenia. Wszystko *musi* byc zautomatyzowane...
np. formularz zamowienia, autoryzacja karty, wyslanie listu potwierdzajacego
i podziekowanie etc...

Gdyby byla autoryzacja on-line w Polsce, ja np. moglbym rozliczac
GetResponse.com w moim kraju, a nie przez jankeski IBill.com, ktory pobiera
15% prowizji... A jestem pewien, ze nie jestem jedyna osoba, ktora by na czyms
takim skorzystala. JUZ DZIS.

>2) Doswiadczenia. Tak, ale nie z autoryzacja on-line. Na naszych serwera
>pracuje www.helion.com.pl i tam mozna zamowic ksiazki placac plastikiem. I
>nie juz potwierdzen faksem - po prostu wklepuje sie dane w formatke WWW i
>juz. Oczywiscie serwery sa bezpieczne a wiec, nikt w sieci nie podslucha
>numeru karty (zreszta po co podsluchiwac - kazdy kelner i pracownik stacji
>benzynowej ma tych numerow setki).

No dobrze, ale wyobraz sobie np. sprzedaz jakichkolwiek uslug internetowych
w ten sposob... Musialbys robic reczna autoryzacje przy kazdym zamowieniu
czy rebillingu. Mozna by oszalec!

>[snip]

>Na razie mysle, ze w Polsce nalezy oporac sie z kartami
>plastikowymi, bankomatami, kolejkami do obslugi ROR-u. Jest jesze wiele do
>zrobienia w tak podstawowych dziedzinach a e-handel ..... za dwa lata.

Zgoda, ale pamietaj o tym, ze jezeli nie bedzie nas tu dzisiaj, za dwa lata
nie osiagniemy sukcesu.

Szymon Grabowski
Get Response! <http://www.GetResponse.com>
ph.: +48 58 663-93-48, +48 501-069-841, +48 602-817-045

Smart Responder is an advanced autoresponder that follows up with your
potential customers, saving you time & money and increasing your sales!
Get yours for FREE at: <http://www.GetResponse.com>