Re: Doklejanie reklamy do listow niezgodne z prawem Re: smtp.polbox.com kiedy sie ruszy?

Autor: Piotr Piatkowski (kompas_at_ceti.com.pl)
Data: Fri 29 Jan 1999 - 16:43:30 MET

In pl.soc.prawo Expert <expert_at_friko.onet.pl> wrote:

> Doklejanie reklamy do listow jest niezgodne z prawem gdyz narusza
> integralnosc korespondencji i dalej narusza ustawe o ochronie danych
> osobowych.
> W stosunkowo latwy sposob mozna wprowadzic zakaz doklejania reklam do
> listow e-mail, analogicznie jak to zostalo wprowadzone za wielka woda.
> I nie ma znaczenia interpretacja, ze doklejenie reklamy nie narusza
> tajemnicy korespondencji. Wystarczy ze narusza integralnosc
> korespondencji, tak jak integralnosc korespondencji narusza odklejenie
> listu przez listonosza i wsuniecie do srodka reklamowki firmy i ponowne
> [...]

...ale jeżeli umówię się z listonoszem żę będzie mi codziennie przynosił
zakupy a w zamian za to pozwolę ma wkładanie reklam do moich listów, to
chyba jest to legalne?

A reklamy doklejane są do listów w serwisach darmowych "za zgodą
użytkowników", tzn. w umowie o korzystanie z tych darmowych serwisów
jest coś na temat doklejania reklam. Więc tutaj chyba wszystko jest
legalne - dostajesz konto za darmo, ale zgadzasz się na reklamy,
nie chcesz reklam, płacisz za konto.

--
Piotr Piątkowski, Kraków