Re: Serwer wirtualny czy lacze stale

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Fri 29 Jan 1999 - 15:53:50 MET

Dnia 29 Jan 99 o godz. 14:17, info napisal(a):

> 1)
> Wydzierzawic u jakiegos dostawcy kawalek przestrzeni dyskowej ?
> (Kogo mozecie polecic ?), czy moze trzeba wstawic do niego wlasny sprzet ?
O ile sie orientuje, to samo "wydzierzawienie przestrzeni dyskowej" jest
niewykonalne. Nikt nie oferuje tego typu uslugi, zreszta nie bardzo sobie
to wyobrazam technicznie, bo skoro ty chcesz miec mozliwosc zakladania kont
i stron swoim uzytkownikom, to powinienes do tego byc rootem, a jak to
zrobic? Dwoch rootow na jednej maszynie, kazdy rzadzacy tylko jej
"kawalkiem"? To se ne da... no chyba zeby popisac jakies skomplikowane
skrypty do administracji dzialajace z prawami roota, a uruchamiac je ze
zwyklego konta... ale to nieoplacalna robota.
Natomiast o wstawieniu swojego serwera do providera mozna jak najbardziej
pomyslec - ZTCW sporo takich serwerow funkcjonujee w Polsce.

> a) Czy place za sama przestrzen i moge tam zalozyc np. 1000 kont e-mail?
Jak juz wyjasnilem wyzej, tak sie nie da.

> b) Jezeli wykupie wlasna domene w NASKu i ewentualnie domeny dla
> niektorych klientow to czy przecietny internauta jest w stanie z poziomu
> przegladarki zorientowac sie ze strona jego firmy fizycznie jest
> zlokalizowana na innym serwerze ?
Nie jest. Smiem twierdzic, ze stron firmowych "fizycznie zlokalizowanych na
innym serwerze" jest w Polsce WIEKSZOSC! Czy providerzy na tej liscie
potwierdzaja moje zdanie?

> c) Jezeli sie zdecyduje na ten wariant to czy istnieje jakies zagrozenie, ze
> provider u ktorego goszcze przejmie moich klientow lub bedzie probowal ?
Licho wie... zalezy od providera...

> 2)
> Pociagnac wlasne lacze stale (W-wa srodmiescie) + wlasny serwer ?
>
> a)Jaka przepustowosc polecacie minimalna (Np. jednoczesnie 15-20 userow
> laczacych sie z serwerem) ?
Bo ja wiem? Mysle, ze minimalnie 256 kbps... Moze wiecej? Nie wiem, ja mam
ten luksus, ze mam siec lokalna bezposrednio wpieta do MAN-u i nie musze
myslec o przepustowosci ;-) (choc ta ostatnia bywa czesto marna, bo mi w
sieci lokalnej userzy bruzdza... :-((()

> b) Jaliego providera wybrac ? Gdzie najtaniej ?
?????????
Tu chyba musisz sie sam rozeznac. Poogladaj cenniki na WWW providerow,
napisz do nich e-maile z prosba o informacje... Firmami, ktore ci nie
odpowiedza na e-maile, od razu mozesz sobie nie zawracac glowy... Jak sie
cos stanie z serwerem albo z laczem, tez nie bedzie mial sie w takiej
firmie kto tym zajac... ;->

> c) Jezeli wlasny serwer to pod linuxem ?
Chyba tak najtaniej i najszybciej. Chyba ze masz duzo pieniedzy na jakiegos
komercyjnego Unixa, i dobrego admina, ktory doinstaluje ci do tego
komercyjnego Unixa cale niezbedne oprogramowanie, ktore w Linuxie juz od
razu jest...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl