Re: REQ: lista providerow z laczami z NASK (w wawie)

Autor: Pawel Lewicki (lewicki_at_banach.im.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 25 Jan 1999 - 21:54:27 MET

J.F. <jfox_at_friko6.onet.pl> napisał:

> To dolicz za CIR. O ile pamietam to przy 2Mb chyba 32kbps trzeba co
> najmniej kupic, za ~500zl, a moze i wiecej zeby 2Mbps dalo sie
> osiagnac. A cena NASK de facto zawiera CIR - tzn to juz jest za
> internet, i jest uzalezniona od faktycznie przeslanych danych...

Jak to jest z tym CIRem w przypadku Polpaku (i TPnet)? Przy laczu 1 Mb/s i
CIRze 0 kb/s z serwera ftp.tpnet.pl mam transfer rzedu 100-110 kilobajtow/s
- o kazdej porze dnia i nocy (ja jestem we Wroclawiu, ftp.tpnet.pl - o ile
sie nie myle - w Piotrkowie). Czyli chyba max.

Natomiast komunikacja ze swiatem idzie niekiedy na poziomie 500 bajtow/s.

Czy predkosc przesylania danych z ftp.tpnet.pl swiadczy o tym, ze Polpak do
routera brzegowego nie jest zapchany i wykupienie jakiegokolwiek CIRu (ktory
dotyczy tylko odcinka do tegoz r.b.) moze cos pomoc w komunikacji ze
swiatem?

Czy tez moze do niektorych sieci jest inny router brzegowy? Czy router
brzegowy to jest to, co w traceroute pojawia sie tuz za moim routerem?
Chyba tak, bo PVC zachowuje sie jak 'wirtualna linia dzierzawiona'.
A opoznienia i straty pakietow pojawiaja sie za nim...

P.