Re: Pytanie do fachowcow (i monopolisty)

Autor: dj.futszak (futszak_at_WYTNIJTO.tpsasux.com)
Data: Tue 19 Jan 1999 - 20:37:26 MET

On Tue, 19 Jan 1999 10:34:51 GMT, "Andrzej Podenkiewicz"
<kferro_at_zt.wloclawek.tpsa.pl> wrote:

>Niestety sa i to podobne. Przykladowo blok 1000 abonentów w Pentaconcie ma
>ca 70 laczy wychodzacych i 70 przychodzacych.I gdyby w takim bloku 1 abonent
>chcial sie polaczyc z innym z tego samego bloku to odbedzie sie tylko 70
>rozmów i koniec.Inni nie dostana sygnalu. Podobnie ma sie sprawa z
>centralami elektronicznymi. Statystycznie sie przyjmowalo do
>obliczenruchowych rozmowe na poziomie 2-3 min.To wyobrazmy sobie co sie
>bedzie dzialo gdy wydluzy sie czas rozmów.

..moze czas to zmienic co ???
Czy rozbudowa centrali aby potrafila przeniesc wiekszy ruch jest az
tak kosztowna ze nie zrównowazy zwiekszonego wplywu z abonamentu od
takich jak ja, czyli ludzi którzy obecnie maja oszczednosc ustawiona
na max-a (60zl/mies z vat-em) ???
...zauwaz ilu jeszcze jest, którzy nie korzystaja z Internetu bo
wiedza ze rachunki moga byc olbrzymie...

>Co sie tyczy monopolu w TPSA. Panowie przeciez to nie o zaden monopol chodzi
>tak na dobra sprawe.

..czyzby ???

>Czytalem niedawno jak jakis facet napisal ze winna jest TPSA za cene
>polaczen do GSM.

Oczywiscie ze jest winna.
Dlaczego polaczenie do polskich sieci GSM jest drozsze z Polski (siec
tpsa) niz z USA ???

>Bzdura ,przeciez taki byl wyrok sadu konsumenckiego, który
>postapil owrotnie niz nakazuje logika .

Nakazal podniesc ceny az tak wysoko ???
Tp placi operatorom 80gr po wyroku, czemu nie dorzuci do tego swoich
20%, tylko od razu prawie drugie tyle ???
..osobiscie mnie ciekawi co sie stanie jak pojawi sie operator
miedzymiastowy, czy przypadkiem ceny nie spadna w dól...

>Przypomnijcie sobie jak to dokladnie
>bylo. A moze ktos powie ze koszt utrzymania sieci GSM jest wyzszy niz sieci
>abonenckiej TPSA????

Koszt nie, ale pojemnosc sieci jest ograniczona, i gdyby wszystkich
wpuscic za darmo to by zabraklo wolnych czestotliwosci, a sposobem na
obnizenie liczby dzwoniacych jest wlasnie podniesienie ceny.
Dlaczego NMT ciagle jest drozsze od GSM ???

>Koszt centrali jest ten sam co w TPSA, ustawienia BTS
>obslugujacego obszar o srednicy 30 km i 1000 abonentów

BTS nie przeprowadza komutacji....

> tak jak koszt
>jednej szafki kablowej z otoczeniem .Do takich szafek trzeba doprowadzic ca
>1000 par kabla miedzianego dlugosci kilku kilometrów.Pobudowac kanalizacje
>itp.Koszt sieci stanowi okolo 75 % kosztów instalacji numeru abonenckiego.

Cha, i tu Ciebie mam !!!
Zobacz jak sie marnotrawi siec, jesli kabelki sobie leza i sa
wykorzystywane w 0.05% czasu ich lezenie, bo sie nikomu nie chce
wlozyc troche pieniedzy < 25% w zwiekszenie przepustowosci pozostalych
urzadzen :o)

>Druga sprawa : pokazcie operatora niezaleznego który inwestuje na wsi?????

ElNet, to tak z najbizszego otoczenia.
Niedawno znajomi mieszkajacy na wsi pod Chojnicami byli szczesliwi ze
wreszcie ktos im podlaczyl telefon, a zrobil to ElNet po 2 latach
dzialalnosci a nie tpsa która miala czasu ze 3 razy tyle :o)

>jezeli ktos chce wiedziec to koszt przylaczenia tam abonenta jest
>wielokrotnie wyzszy niz w miescie a stawka ta sama !!!!

SPC, czemu nie.... ? :o)

> Mozna by tak dlugo i jeszcze dluzej.

zapraszamy do dyskusji...

pozdr