Re: Bez komentarza...

Autor: Dawid Kuroczko (dk_at_PLEASE--REMOVE--THIS.ssw.krakow.pl)
Data: Fri 08 Jan 1999 - 22:19:39 MET

Na liście pl.listserv.polip Przemyslaw Popielarski <abe_at_ikp.pl> pisze:
: Dawid Kuroczko wystukal(a), co nastepuje:::::
:>Innymi słowy dostęp do Sieci w TPSA jest mniej więcej
:>tak samo darmowy jak MS Internet Explorer na Intela. [1] ;)

: Dokladnie tak, bo IE tez _jest_ darmowy - mozna go sciagnac osobno.
: Tak samo z 0202122, zwlaszcza, ze przez ten numer mozna sie polaczyc do
: inetu bedac przylaczonym to innej sieci telefonicznej niz TP S.A. - np. do
: Netii. I wtedy nie placic TP S.A. ZA NIC, bo placisz za polaczenie Netii, a
: za 0202122 nie placic wcale.

Dokładnie tak, tyle, że nie samochód, a motor, nie wygrał, a mu ukradli...

Wiesz, MSIE można ściągnąć osobno, ale używanie go bez wcześniejszego
zakupienia MS Windows jest już łamaniem licencji. [1] Na przykład za
używanie tego pod WINE [2] możesz mieć problemy.
Co się zaś tyczy TPSA i Netii - ZTCW firmy podpisują między sobą umowy,
na mocy których jedna płaci część zysków drugiej za połączenia z
numerami konkurencji. Wydaje mi się, że był nawet konflikt między
operatorami sieci komórkowych a TPSA w kwestii opłat za bezpłatne
numery 0-800 (ale tutaj moja wiedza jest niewielka, więc mogę się mylić).

Czyli podsumowując - MSIE _jest_ bezpłatny, ale dla posiadaczy licencji
na MS Windows.

: Jak by np. Fiat rozdawal Seicento za darmo, to tez zapewne czesc zapelencow
: by mowila, ze te samochody _nie_ sa za darmo, bo... trzeba placic za
: benzyne.

Ale gdyby był za darmo, ale najpierw trzeba by wykupić talon na benzynę
na 10 lat z góry, to byłoby to bezpłatnie?

   Pozdrawiam,
      Dawid Kuroczko

[1]: ZTCP Zbyszek Okoń pisał chyba kiedyś, że nawet używanie MSIE 16bit
     z WinNT jest już wbrew licencji, czyli można takie osoby karać. :)
     Ale powtarzam, tego nie jestem pewien...
[2]: WINE Is Not an Emulator --> Windows dla Xów (Linux/Unices/etc),
     można na nim uruchomić MSIE.

--