Re: Bez komentarza...

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Tue 05 Jan 1999 - 12:41:11 MET

On 4 Jan 1999 10:07:19 GMT, tomek_at_waw.pdi.net (Tomasz Leszczynski)
wrote:

>Pelna DEREGULACJA czyli zniesienie panstwowego sterowania ta dziedzina
>gospodarki czyli rezygnacja z wszelkich koncesji, zezwolen i innych
>papiurkow podobnie jak to sie dzieje przy sprzedazy marchewki :-)

No -sprzedaz marchewki nie jest calkiem wyjeta spod panstwowej
kontroli - Sanepid, PIH...
Tak samo i telekomunikacja powinna jej podlega - pozwolenie budowlane
na centrale, na slupy (zby fajans komus na glowe sie nie
przewrocil...).
Ale pytanie czy tedy powinna linia telefoniczna biec? Wlasciciel
terenu sie zgadza, przepisow budowlanych i ochrony srodowiska nie
narusza - co kogo wiecej ma obchodzic? Ze bez sensu, ze klientow nie
bedzie? Zmatrwienie tego co te linie stawia, panstwo nie jest
zobowiazane do zapewnienia powszechnej szczesliwosci, zwlaszcza
operatorom telekomunikacyjnym - moga plajtowac na samodzielnie...

>Ja bym z socjalizmem uwazal. Nie sprawdzil sie choc niektorzy uwazaja, ze po
>prostu zle go sprawdzano :-) A o cenach decyduje uslugodawca i nikt inny.

Dokladnie - za Odra wlasnie mala wojna cenowa w branzy... W Anglii
abonent zmienia operatora zachowujac numer (... nie moga panstwo
naprawic lacza w tym tygodniu? Prosze nie robic sobie klopotu, mozecie
nie naprawiac - jutro konkurencja mnie podlaczy...)

>Ty chcesz pewnie zeby Internet uzyskal specjalny rzadowy priorytet? To
>popatrz na polska telekomunikacje - tez ma specjalny priorytet (strategiczny
>dzial gospodarki) co oznacza, ze od dziesieciu lat rzad lekcewazy opinie
>spoleczenstwa i spolecznych organizacji i wprowadza swoje "rozwiazania"
>(regulacja totalna, rozdawanie posadek i inne takie :-) tlumaczac, ze to dla
>dobra ludzi i telekomunikacji :->

I niech nas Bozia chroni przed "specjalnymi priorytetami" - w
Internecie cos takiego mial NASK bodajze. I teraz trzeba bylo stworzyc
POL34 bo NASK za publiczna forse postawil szkielet, postawil szybkie
lacza w swiat a nastepnie zaczal limitowac dostep do tych laczy i
szkieletu uzytkownikom uprawnionym z racji statutu - zas wolne moce
handluje na czysto komercyjnych zasdach... ja tez chce taka firme
zalozyc z takimi priorytetami - a co, ktory by nie chcial?

Darek