Re: O TP S.A.

Autor: Jacek Popławski (jpopl_at_kki.net.pl)
Data: Sat 26 Dec 1998 - 18:42:16 MET

Na wstępie uwaga - klasyka nie jest grupą do takich dyskusji, ustawiam
followup na polip i proszę, abyście nie kontynuowali tutaj tego wątku.

Przemysław Ryk wrote:
>prosty przelicznik, jezeli chodzi o internet. Mam znajomego w
>Stanach - placi 20 dolarów misiecznie i moze na sieci byc 12 godzin
>dziennie.

większość ludzi, których spotykam np. na ircu płaci za połączenie
z Siecią ryczałtem

>Wiec niech mnie ktos przytrzyma - ja za 12 godzin dziennie zaplace
>tyle, ile w normalnym kraju czlowiek zaplaci za caly miesiac. Przeciez
>to jest kurwa chore!!! Czy tak ciezko jest wprowadzic abonament na
>polaczenia z internetem? Pytanie chyba retoryczne - oczywiscie, ze
>ciezko! Dlaczego telekurwa mialaby sie pozbawic takich dochodów?

to nie jest chyba takie proste - po raz pierwszy stanę w obronie TPSA :)
sytuacja w innych krajach jest o tyle zdrowa, że nie ma tam monopolu
na usługi telekomunikacyjne, podobno kiedyś był, ale przymusowo go
zlikwidowano... poza tym - nawet gdyby w jakimś kraju zajmowała się tym
jedna firma - to w przeciwieństwie do TPSA potrafiłaby podnieść jakość
swoich usług - nie wiem czy pamiętasz, ale jeszcze niedawno na telefon
czekało się nawet 10lat (!)
przecież jeżeli obniżysz ceny, albo wprowadzisz ryczałt, to Sieć się
po prostu zapcha dzięki tysiącom lamerów ściągających obrazki, albo
filmy z serwerów po drugiej stronie świata... teraz tego nie robią
(...tak często) bo musieli by za to płacić majątek, natomiast ktoś,
kto używa Internetu do wysyłania listów, ewentualnie czytania grup - na razie
sobie poradzi...
trzeba zacząć od zwiększenia konkurencji na polskim rynku... gdyby nie
ci populiści, którzy się tak martwią o Nasz Święty Naród już dawno moglibyśmy
korzystać z usług kilku firm telekomunikacyjnych... każda z tych firm musiała
by dbać o klientów, żeby nie wypaść z rynku... nie chodzi tylko o obniżkę
cen, ale także np. o budowanie nowych połączeń.. o zdobycie szybszego łącza
z zagranicą... etc, etc...
żyjemy w kraju, w którym zwykły człowiek jeszcze długo nie będzie miał
prawdziwego dostępu do Sieci i trzeba się z tym na jakiś czas pogodzić...
nie dość, że przez ostanie kilkadziesiąt lat niezbyt nam szło, to mając
takich polityków jakich mamy - daleko się nie posuniemy

PS. na Łotwie opłata za internet jest zryczałtowana, Łotwa jest na wschod
    od Polski, gdyby ktoś nie zauważył ;)