Autor: Kamil Sumara (kamil_at_WYTNIJTO.cheerful.com)
Data: Mon 30 Nov 1998 - 00:32:56 MET
W zarzadaniu znana jest regula 80-20, ktora w uproszczeniu mowi,
ze 20% zdarzen w przedsiebiorstwie stanowi 80% wplyw na jego efekty.
Rozwinieciem tej koncepcji jest analiza KCS - kluczowych czynnikow
sukcesu, ktore maja decydujacy wplyw na uzyskanie przewagi
konkurencyjnej nad innymi firmami sektora.
Ponizej przedstawiam liste takich czynnikow dla ISP i zachecam do
uwag dotyczacych trafnosci wyboru ponizszych czynnikow oraz
adekwatnosci przypisanych im wag (1 - malo wazny, 2 - srednio wazny,
3 - bardzo wazny).
KCS dla ISP nastawionych na klientow indywidualnych:
- odpowiednia reklama - 3
- niezawodnosc - 3
- wlasny nr dostepowy (dial-up) - 2
- niska cena - 2
- szybkie lacze - 2
- uslugi o wartosci dodanej - 2
- obsluga klienta - 1
- atrakcyjna domena - 1
KCS dla ISP nastawionych na klientow instytucjonalnych
- kompleksowosc uslug - 3
- niezawodnosc - 3
- obsluga klienta - 2
- reklama - 2
- szybkie lacze - 1
Podane czynniki nie zostaly wybrane wg zasady: "chcialbym aby moj
ISP mial...", a wg tego co wplynie na sukces ISP. Zachecam do
wszelkich uwag (moze ktos ma alternatywna liste?).
---- Kamil <kamil_at_cheerful,com> ,=.
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 16:18:14 MET DST