Re: Jak TPSA identyfikuje dzwoniacego na 0202122 - forward

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 09 Nov 1998 - 13:39:36 MET

Dnia 9 Nov 98 o godz. 13:17, Darius Jack napisal(a):

> Wedlug znanych mi procedur, taki algorytm kodujacy nie pochodzi od
> pracownika firmy,
A niby dlaczego nie???

A nawet jezeli, to:
> Czy tak jest, czy nie, to wystarczy przejrzec literature i zebrac te 20
> popularnych algorytmow kodowania, dodac do tego 20 opisanych innych klas
> algorytmow kodowania i po prostu te algorytmy sciagnac np. z inetu i
> zgodnie z instrukcja, opisem uruchomic
> i sprawdzic wynik kodowania dla tych 100 par.
Dla *wszystkich mozliwych kluczy* ????
Zalozmy, ze numer telefonu jest kodowany np. DES-em. Czy uwazasz, ze znajac
tylko *zasade dzialania* DES-a i numer telefonu, jestes w stanie bez problemu
wygenerowac numer zaszyfrowany???
Brakuje ci jednej istotnej informacji. Klucza. A ten moze byc dla kazdego
numeru inny... I bedziesz musial sprawdzic wyniki nie 100 kodowan, tylko
100*2^56 (jezeli to DES, a np. 100*2^128 jezeli IDEA)... Zycze milej zabawy.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl