Re: anonimowosc polaczen z TPSA

Autor: Robert Richard George 'reptile' Wal (reptile_at_reptile.eu.org)
Data: Wed 04 Nov 1998 - 17:29:45 MET

On 98.11.04 Szymon Sokół pressed the following keys:

> Robert Richard George 'reptile' Wal <reptile_at_reptile.eu.org> wrote:
> [----]
> : Przecież nadal działa, tylko dokłada MD5(numer) oprócz userid. Tzn działa,
> : jeśli działa ident w tej sieci włączanej przez dial-up, co nie zawsze musi
> : być trywialne. Przy maskaradzie nie jest, ale zdaje się, że jest już
> : identd przeznaczony właśnie do sieci za maskaradą.
> [----]
>
> O telepatent jakiś... odpowiedział mi na pytanie, zanim je zadałem
> :-) Zaczynamy dochodzić do konkretów.

> [...]

Stop! Sieci włączane do TP SA przez dialup są maskowane przed modemem po
stronie klienckiej i to jakimś wingatem, albo Linux+ipfwadm. Przecież do TP
SA idą już tylko dane z jednego IP.

Inna sprawa, że żeby można było podrabiać zwroty z identa, to trzeba by to
przeroutować przez jakiś komputer i tu zaczynają się schody... Koszty,
pisanie softu i inne takie. W praktyce wprowadzenie tego systemu potrwałoby
chyba z rok od chwili podjęcia decyzji, a znając operatywność TP SA,
znacznie dłużej. Moim zdaniem są trzy możliwości wymuszenia takiego lub
innego sposobu identyfikacji użytkowników TP SA:

a) odcięcie dial-upów *.tpnet.pl od większości usług i uniemożliwienie
zdublowania ich wewnątrz sieci tpnet;
b) wysokie koszty obsługi zgłoszeń nadużyć i roszczeń osób poszkodowanych;
c) ustawa.

Jakoś nawet nie chce mi się rozważać zad i waletów poszczególnych
rozwiązań.

[ciach o algorytmie, bo się zgadzam]

Gad

--
------------------[Gadzinka]--[http://reptile.eu.org/]--[Cyber Service]--
--[Those silly RFCs are everything what differentiates us from animals]--